wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2023

Grejat en del trots min sjukskrivning

Av Wilma Border collie - 18 augusti 2023 18:03

Blev alldeles perfekt igår. Basse fick sova kvar hos mej.

När vi skulle få middag så skulle jag ha min skonkost och enligt matte hade det varit taskigt att ge Basse torrfoder.

Vi käkade nötfärs, med kokta morötter och lite kaninmage. Basse såg ut som om han drömde när han fick sin skål. Värsta lyxmiddagen en vanlig torsdag, Vi lämnade mycket väldiskade skålar, dietmat är gott det.

Var på kvällsrunda och sen gick vi och la oss. Sov mycket gott tillsammans hela natten.

Käkade lyxfrukost tillsammans, gick på morgonrunda och fick köttbullar när vi kom in.

Så skulle vi göra nåt. Fortfarande påfundet om att ta det lite lugnt så jag får återhämta mej.

 

Blev vår vanliga lekplast i Sparreholm. Sprang en del, skönt att kunna sträcka ut ett tag.

 

Lika bra att visa att jag mår bättre. Alltså markerade jag svamp.

 

Gul strävsopp en ganska sällsynt svamp hade vaknat, fick en massa beröm för fyndet.

 

Kollade våran godisek. Inga ostblommor idag, men annat godis fanns det. Städade noga.

 

Äsch, sjukskriven, men jag måste sköta mina viktiga jobb.Som här kolla att bryggan är okej.

 

Basse han skulle bada han, jag njöde mej med att dricka gott vatten.

 

Varför ska han envisas med att bada när det tar massor med tid att torka pälsen? Tänk vad mycket annat han hunnit med.

 

Gick en sväng och kollade. Jobbar dags igen.

 

Jodå massor med små svarta trumpetsvampar. Har aldrig växt såna här förut, men de får stå och växa.

Skulle göra en sak till så vi åkte.


  

Hamnade i backen som fått namn efter mej.

Basse han imponerade. Förra året lärde han sej druvfingersvamp, självklart kom han ihåg att de lönar sej.

 

Så här ser de ut. Också en sällsynt rödlistad art som ska lämnas i skogen. Massor med beröm fick han.

 

Ja jag jobbar men jag kombinerar jobbet. Om jag står på den här stenen brukar det bli godis och nedanför den har jag hittat en kantarell. Perfekt kombo enligt mej och matte säjer att jag behöver energi för att få krafter igen.

 

Basse han jobbade på som vanligt på marken och hittade en hel del. Bra för nu finns det en massa kantareller till helgen.

 

Vi radarparet, bästisarna och bäst i svampskogen. Får vi godis nu?? Vi fick sen var det dags att åka hem. Nåt om att jag kanske behövde vila.

Käkade lite och så fick vi varsin lunchköttbulle. Har sina fördelar att vara sjukskriven, det blir flera köttbullar varje dag.

Sov gott ett tag, sen var det dags för en alldels vanlig eftermiddagsrunda.

I morgon blir det inte som vanligt.

Det är dags för årets första kurs för blivande svamphundar, Hade inte jag fått de där korkade bakterierna i urinblåsan skulle jag ha varit med, men matte påstår att det blir för ansträngade för mej.

Jag ska vara hos Moah och troy.

Antar att kursen blir katastrof matte virrande runt i skogen utan mej och ingen som har koll på att deltagade hundar verkligen får gott godis och utför momenten rätt. Troligen åker de hem och har lärt sej allt om att flugsvampar och spindelskivlingar är helt okej att markera.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 13 maj 18:03

I morse blev Basse levererad. Alltså sällskap på morgonrundan och gemensam god frukost. Fast den morgontrötte gick och la sej efter frukosten för att sova vidare. Men han vaknade när matte började greja. Vi insåg snabbt att nu var det skoj saker ...

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards