wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2023

Sjukskriven

Av Wilma Border collie - 16 augusti 2023 18:04

Som ni vet har jag inte mått så där alldeles bra och till slut mådde jag riktigt dåligt.

Hamnade hos veterinären igår, jobbig dag fast alla var supersnälla. Men kladd på magen och studera min insida var märkligt och samma när de tog mej till ett annat rum och snodde en massa blod av mej och inte nog med det. De skulle minsann ha kiss från min blåsa också.

Men de hittade de elaka bakterierna som ställt till allt och medicin har jag fått.

Var så trött när jag kom hem att matte fick ta hand om bloggen.

Fast jag serverades nåt som heter skonkost. En märklig blandning, men god var den. Skålen var skinande ren när jag var klar och jag behöver äta för att få tillbaka krafterna.

Fick köttbullar också. Var ute ett par svängar och behövde inte kissa lika ofta som förut

Sov väldigt gott hela natten.

Vaknade i morse, serverades samma goda skonkost och en köttbulle. Alltså matte tror att hon gömmer min medicin i dom. Så klart jag vet vad hon sysslar med. Käkade med god aptit.

Gick på morgonrunda inget behov av att kissa hela tiden.

Sen skulle jag hämta Basse. Förklarade för honom att jag mår bättre så vi skulle nog inte ha en sån där konstig dag igen.

 

Hade tur, det blev vår vanliga lekplats och Basse slängde sej i bäcken och badade.

 

Moha och Troy skulle hänga med oss så vi bad deras matte om lite godis. Eller godis, det är nåt käk som är bra när man haft ont i magen, men så gott att det funkar som godis också.

  

Basse som badat ägnade en massa tid åt att torka sej. Alltså bad är överskattat när det tar sån tid att torka pälsen efteråt.

 

Sånt här gjorde matte så glad, jag springer och har svansen rakt upp. Visar att nu börjar jag må mycket bättre.

Men visst jag har inte full ork, och behöver vila ibland. Men skoj att kunna röja med mina bästa vänner.

 

Skönt detta att leva precis som vanligt igen. Hörde att människorna pratade om att det är bra för min återhämtning att kunna få vara ute och röra mej som jag brukar.

 

Vissa är inte kloka, nu är det där kärret där den sörmlänske träskhunden ibland visar sej full med vatten. Basse och Troy drog iväg ut i vattnet och till och med Moha badade. Jag höll mej på land jag.

 

Fortsatte och kollade en massa viktiga saker. Matte hade stenkoll på mej, nåt om kissandet. Vad då jag kissade fullt normalt och inte alls lite och ofta.

 

Matte var och krälade under ett träd i jakten på en champinjon. Så plockade de en massa karl johan också.

 

Gick på ställen där Moha och Troy inte gått. Mycket spännande enligt dom.

 

Basse visade den lilla bäcken för Troy. De där och deras vattenintresse. Tur att jag har Moha som ofta håller sej på land.

 

Så försvann Moha och Troymatte. Hörde nåt om, måste kolla.

 

Jättestor karl johan men den bor kvar i skogen för den var full med hyresgäster.

 

Trevligt här har inte jag och Basse gått på väldigt länge. Visst ibland vilade jag, men bara korta stunder. Mår mycket bättre när jag får leva vanligt hundliv.

 

Alltså kolla mitt ben. I går tog matte bort det dör enligt mej fullkomligt onödiga rosa bandaget. Inte npg med att de lånade en massa av mitt blod och mitt kiss. Dessutom snodde de päls på benet när det skulle ta mitt blod och sätta den där grejen som heter infart och som gav mej medicin också.

Ja, ja den lär växa ut igen.

Så var det dags att åka hem igen.

Hemma så somnade vi, jag är som sagt inte i full from ännu.

Hörde att matte pratade om nån kommande intervju med mej. Men den ska bli nästa vecka med hänvisning till min sjukskrivning.

Skulle på eftermiddagsrunda. Gick en sväng vid huset där människoveterinärerna håller till.

Jag satte mej och la en normal hög. Tur ingen såg och hörde matte när jag fick beröm för en alldeles normal hög och dessutom fick jag godis. Brukar aldrig få beröm och godis för nummer två inte.

Matte var på det där Apoteket och hämtade ut mer medicin till mej. Fick med en del från veterinären men igår var det slut på Apoteket så de beställde hem. Nu har jag allt jag behöver för att bli frisk igen.

Imorgon ska jag och Basse göra nåt annat, Har hört att just nu blir det litekortare rundor bara för att jag är sjukskriven.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 13 maj 18:03

I morse blev Basse levererad. Alltså sällskap på morgonrundan och gemensam god frukost. Fast den morgontrötte gick och la sej efter frukosten för att sova vidare. Men han vaknade när matte började greja. Vi insåg snabbt att nu var det skoj saker ...

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards