wilmablogghund

Alla inlägg den 22 februari 2020

Av Wilma Border collie - 22 februari 2020 17:51

Äntligen blev det lördag igen. Jag följde mina vanliga rutiner med morgonrunda och sen passa dörren i några veckor innan det var dags.

 

Så framme och jag hittade Värdefulla bollen på en gång. Struntar i storm och regn bollen är i min ägo.

 

Ingen Basse och inga andra kompisar heller just nu. Men det var lika bra att prova ut de bra platserna där jag kan vara ifred med den.

 

Men så glömde jag bollen för nu kommer det nån. Måste hälsa välkommen. Det var Labrador Alice som kom och hon hade en liten kompis med sej.

  

Så kom äntligen Basse också. Han passar Anne idag så han hade varit hos henne på morgonen.

   

Så nu är det ordning i tillvaron. Hörde att människorna pratade om att med både regn och blåst kanske vi inte skulle bli så många hundar idag.

 

Så kom Bamse också. Vi hade en massa att prata om så vi hade en lång diskussion oss hundar emellan. Finns alltid viktiga saker att avhandla som människorna inte ska bry sej om.

 

Kom på att det var bäst att gömma Viktiga bollen innan Basse hittade den. Han snor den alltid för mej.

 

Det kommer fler. Bra våra kompisar har lyckats övertala sina människor att de behöver komma och träffa oss andra. Det hade slutat regna men blåste ännu mer, men vi ska ha skoj.

 

Hm den där hunden som följer med Sansa har snott BOLLEN. Mne jag vet precis hur jag ska göra för att återfå den. Det är bara att ha lite tålamod och så nån avledande manöver. Här provade jag med att tigga godis av Sansahusse.

 

Gick som vanligt precis som planerat. Jag gömde mej med den och Amstaffkillen fick en blick så han förstod att han inte skulle tänka på att ta den.

 

Som vanligt var det massor med lek överallt. Ett gäng hade en massa skoj i skogskanten, vet inte riktigt vad de gjorde.

 

Winnie och Tryfflan åkte rutchkana och Alice funderade. Men hon är en klok hund så hon avstod från det.

 

Jag övergav faktiskt bollen och lekte med de andra. Hade en hel del skoj flockspring.

 

Fast här är det jakt på Basse. Han har snott gissa vad och den ska jag ha tillbaka.

 

Schäfer Cash provade bildäcket. Vissa hundar gillar att vara ovanpå det. Jag föredrar att ligga under det.

 

Alla hundar roade sej med lek och mingel. Som vanligt gnällde människorna om kallt och alldeles för blåsigt. Tänk om de kunde göra som oss, hålla igång och leka. Livet blir så mycket roligare då.

 

En del av oss hundar försökte faktiskt föreslå det, men de vägrade att lyssna. Var mest prat om att det var otroligt att vi blev 17 stycken idag trots vädret.

 

Kom på att jag missat att prata med Nikki. Hon och jag har alltid en massa viktigt att prata om. Såg att Basse försökte lyssna på vårt tiksnack.

 

Bra jobbat Tilly inte alla som lyckas slänga Leonberger Peggy på rygg.

 

Jag ägande mej åt att jaga efter Basse. Vi har inte träffats på två dagar, vilket är två för mycket och dessutom hade han gissa vad i munnen. Jag vann tillbaka den igen.

Men ungefär nu så var det dags att ge upp för idag. Vi hade faktiskt umgåtts länge och haft en massa skoj.

Åkte hem och det stormade ännu mer så jag somnade gott.

Men så fick matte ett meddelande 

 

Detta är min vackra pappa Lucky For You Broadway. Han har ställt ut sej massor och vunnit nästan allt som går att vinna. Men idag tog hans liv slut efter nästan 13 år. Så sorgligt men jag hoppas han har det bra på andra sidan Regnbågsbron

 

Här är han igen och matte säjer att jag är väldigt lik min vackra pappa. Finns några bilder på mej där jag har precis samma uttryck som han har på denna bild.

Har mest tagit det lugnt resten av dagen, undgick att blåsa bort på eftermiddagsrundan och nu ska jag vila mej i form för i morgon väntar kompisar igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards