wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 februari 2020

Mycket att göra

Av Wilma Border collie - 18 februari 2020 17:57

Inget hämta Basse när det var morgonrunda. I dag var det istället dags för Jenna att hänga med mej. Ska bli skönt när det är slut på Hormonhäxefängelset så vi kan vara tillsammans hela flocken.

Jag hämtade henne för vi skulle hitta på nåt ett tag.

  Hamnade vi de där bra ängarna. Det kan ibland innebära att vi ska vidare för trevlig hundshopping, men sån kunde vi glömma idag sa matte. Vadå, vi kan shoppa varje dag vi.

 

Kollade av om det hänt nåt. Eller jag kollade händelser och Jenna var av naturliga skäl mest intresserad av om det passerat nån snygg hane.

 

Inga spår av hanar, det var därför matte ansåg att vi kunde vara här, men Jenna hittade nån fläck som doftade gott och rullade massor.

 

Bestämde oss för att vi skulle kolla i skogen istället. Blåste mindre idag så nu var skogen tillåten igen, väldigt bra.

Kollade en massa viktiga saker.

 

Ja du Jenna människor är märkliga varlser. Vi kommer nog att få sitta här i flera månader medan hon glor på myrstacken.

 

Matte skulle kolla om myrorna var vakna. Det var de, men en stackars nyckelpiga hade hamnat i deras stack. Myrorna var inte snälla utan försökte få iväg stackars nyckelpiga. De till och med välte den på rygg ett par gånger.

 

Så Nyckelpiga är räddad från myrorna. Den fick flytta till en trygg buske en bit bort istället.

 

Vi fortsatte med alla hundgöromål. Hjälpte Jenna att leta hanar, men inte en endaste hade passerat i skogen.

 

Jennas tur att få en kurs med Kanins skinn. Det där med att inte käka upp det utan bara lukta på det.

 

Jenna klarade kursen med MVG så vi bjöds på ost. Precis vad vi behövde.

  Kollade en massa mer i skogen, blir just ingen lek nu när Jenna mest letar hanar. Men bättre tider kommer. 

 

Årets första Blåsippa hade slagit ut. Väl tidigt men ingenting är som det ska med årstiderna just nu.

 

Jenna blev inkallad för vi närmade oss ställen där det kan komma andra hundar och stackars Jenna har det där korkade umgängesförbudet. Vi hundar ska alltid få umgås med alla vi vill utan att människorna lägger sej i.

 

Fast sen blev jag också fånge. Vi närmade oss min bil och matte pratade om dåligt med tid, nåt om att vi hade mer att göra. Lämnade hem Jenna, var hemma en stund medan matte åt lunch och grejade med en del. Sen hämtade jag Jenna igen för vi skulle ut och åka. 

Hamnade i Eskilstuna och var helt inställda på vår privata Köttbullerestaurang.

Blåsta vi fick passa bilen i parkeringshuset vid Sjuka huset i minst en månad medan matte var hos människoveterinären och fotograferade ögonen. Pratade mycket om hur vi skulle tyna bort inna vi skulle hittas.

 

Medan vi passade bilen så parkerade en , enligt matte, hjärndöd idiot bredvid oss. Det mildaste hon sa när hon skulle försöka komma in i min bil var nån önskan om punktering på alla fyra däcken samtidigt och totalt motorhaveri. Resten tänker jag inte upprepa. Matte lyckades åla sej in så vi kunde lämna det där parkeringshuset.

 

Men nu är det bråttom, mycket bråttom. Vi är på väg till vår privata Köttbullerestaurang.

 

Men öppna dörren, vi är nära svältdöden efter alla månaderna vi passade bil.

 

Snälla ge oss. Vi har såna eländiga liv. Enligt HonSomIngetBegriper ska jag sluta lipa på en massa bilder.

 

Det var så gott. Kan vi få lite mer? Vi fick alldeles utsökta köttbullar.

 

Människorna fikade och pratade tråk. Jenna fortsatte att berätta för mattes mamma att hon svälte. 

 

Jag somnade på golvet ett tag. Matte väntade på att hennes syn skulle bli bättre så vi kunde åka hem. Det gick ganska fort för hon hade fått några nya droppar som gör att det inte tar så väldigt lång tid.

Sen var det dags att åka hem igen. Lämande Jenna och hem till mej.

Nu ska jag ta ut Jenna på en kvällkiss om en stund,

I morgon är det Bassedag, får se vad vi ska fördriva dagen med för nåt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards