wilmablogghund

Alla inlägg den 2 mars 2019

Av Wilma Border collie - 2 mars 2019 18:25

Äntligen lördag igen!

Följde mina vanor och låg precis innanför dörren efter morgonrundan. Väntade i massor med evigheter.

   

Så helt enligt rutin så inledde vi på Tommys hundfik. Serveras smarrigt fika där och vi behövde energi inför alla kompisar och allt skoj.

   

Gick ut och Jenna kom rusande alldeles överlycklig över att ÄNTLIGEN träffa mej igen. Vi har inte setts sen i torsdags och det är länge sen det.

   

Som vanligt kom det ännu fler kompisar. Alltså detta är så skoj. Jag kände verkligen för att leka nu.

   

Sigrid hittade en valp som hon hälsade på. Först var hon riktigt artig men sen var hon tvungen att berätta att hon har 70 000 tänder som hon gärna visar.

   

Den där snödrivan som varit allra bästa pinkdrivan för alla hanar har nästan dött. Men ännu gik den att använda.

   

Jag kom på att jag skulle leka hunden på täppan med Nikki. Hon fick minsann kämpa men jag höll mej kvar på toppen.

   

Nikki hon hämtade förstärkning i form av Labrador Alice. Men jag försvarade min position som hunden på täppan eller om det var snöhögen.

   

Här ser ni segraren. Självklart lyckades jag knuffa ner de andra, detta är min snöhög med perfekt utsikt.

   

Usla förlorare, nu hade de minsann hämtat det tunga artilleriet i form av Leonberger Peggy 

 

Äsch vi struntar i den leken. Tar och springer fort i stället.

   

Jennas brorsa Hasse han hittade en liten Tax som han blev störtförälskad i. Tyvärr var inte kärleken besvarad.

   

Dalmatiner Tilly hon lyckade slänga Peggy i backen. Bra jobbat att få omkull henne.

   

Fast Peggy var uppe lika snabbt igen och ägnade sej åt umgänge med Atle och Buddy. De hade en hel del att diskutera. Faktiskt så har vi alla alltid massor att prata om.

   

Jenna hon behövde mer energi så hon kollade var det gick att tigga godis.

   

Borzoi Myra hade en massa skoj med . Här har hon visst råkat hamna i backen, men det händer den bästa hund.

   

Micco gjorde sej bekant med taxen som inte besvarade Hasss kärlek. Hon och Micco verkade bli vänner.

   

Jag, Jenna och Tilly hade en massa skoj tillsammans. Hoppa och springa och brottas osv det är verkligen livet.

   

Körde lite brottning med Nikki också. Gäller att passa på för vem vet när jag träffar kompisar igen?

   

Jenna och Micco har inte heller setts sen i torsdags så de lekte en massa.

   

Tommy han skjutsade ett gäng människovalpar i den där Mulen. Så kom de tillbaka med stora slangar. Nu blir det inte mer åka slang eftersom snön har försvunnit.

   

Alltså jag börjar tro att matte manipulerar bilder av mej. Jag lekte med Tilly och Jenna (hon skymtar om man tittar noga). Men det där enorma gapet har jag då inget minne av att jag visade. Övertygad om att kameran ljuger.

   

Micco kom till och med igång och lekte med Kelpie Ella. Han var också på riktigt lekhumör idag. Sigrid minglade mest runt men avhöll sej från att dödshota i alla fall.

Sen var det dags att säja hej då till alla igen. Vi hade haft superskoj i ett par timmar fast det kändes som en kvart.

Somnade gott när jag kom hem.

I dag skulle Sigge Svamphund ha fyllt 15 år, hoppas det var ett rejält party där på andra sidan regnbågsbron. Kanske att han och Ossy festade tillsammans och såg hur roligt vi har det.

I morgon är det söndag och då är det dags igen. Hoppas på en lika bra dag som idag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards