wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 september 2019

Testat skvallermaskinen ordentligt

Av Wilma Border collie - 23 september 2019 16:00

Ännu en sån här väldigt bra hunddag.

När mina morgonrutiner var avklarade så hämtade jag Basse.  

Så nu är det bara att se till att Ann Marie vaknar så hon inte somnar i dagens skog.

   

I dag skulle vi ta en sväng i Engelska skogen. Terra har varit med mej i den men för Basse var det återigen en ny skog.

 

Vi hundar har lite mer bråttom än människorna som envisas med att dra benen efter sej. Ska plockas svamp och tittas på en massa.

 

Skickade i väg Madde till ett ställe där det växer en massa Svart trumpetsvamp. Bra då var hon sysselsatt ett tag.

 

Vi lekte en del medan all svamp blev plockad. Jo, jag var på en kortare spanur också. Måste ha stenkoll på alla mina bra Ekorrträd.

 

Om tre hundar hjälps åt att mota kanske det kan bli lite fart på människorna. Vi lyckades.

 

Så här ser det ut i mattes mobil när Skvallermaskinen är igång. Den blå pricken är matte och mobilen. Den stora är jag som har skvallermaskinen i halsbandet.

 

Vad vill du? Jag står här och planerar absolut ingenting.

 

Rört mej har jag gjort och nu är jag på span. Matte kan dessvärre följa mej precis, jag som planerat att få sitta ostört i min ekorrbubbla en stund.

 

Usel bild men jag har gett upp och kommit tillbaka. Röda strecket visar precis hur jag rört mej. Matte anser att detta är en toppensak, jag har lite andra åsikter.

 

Såg till att ha koll på resten av flocken alltså Madde, Anders och Ann Marie. Letades mer svamp och pratades en massa tråk.

 

Hamnade i koppel för vi närmade oss huset långt bort i skogen och där finns numer ett sånt där staket som slår oskyldiga hundar och skyldiga Vilda grisar.

 

Tjoho! Mina engelska kompisar var minsann där! Hälsade artigt på Chris och presenterade Terra och Basse.

 

De är bar här och hämtar sin bil eftersom nåt i den gått sönder. Så det har varit hemma i England ett tag. Chris och Anders hade några diskussioner om bisaker.

 

Chris tackade Terra för all begagnad päls som hon bidrar med till de där skrämma Vildagrisar gubbarna.

 

Människorna fikade och pratade en massa tråk.

 

Chris han tyckte att min skvallermaskin var en mycket bra sak och satt och följde mej medan jag var på lite span i skogen, Människor har väldigt märkliga intressen.

Sen var det dags att säja hej då till dom. Nu ses vi i vår och mitt uppdrag med att kolla huset tar sin början på allvar.

 

Jag ser ut som en spökhund, är fullt övertygad om att det är skvallermaskinen som orsakar det. Matte pratar om blixten vilket jag inte alls tror på.

 

Vi lekte en massa i skogen medan människorna fortsatte att plocka svamp. Roligt hade vi.

 

Vid Bäversjön så var det dags för det viktiga hundfikat.

 

Basse han la sej på båten och åt. Men han provade sjön också.

 

Fortsatte efter sjön och tänk Bäver var så snäll att han odlade både Champinjoner och Sandsoppar på sin hydda åt Madde.

 

Jag visade Basse en massa annat viktigt i den skogen. Han kommer säkert att följa med mej fler gånger så det är bra att han känner till de bra ställena.

 

Vi passade på att dricka och svalka tassarna i Bäversjön också.

 

Faskien! Jag missade alldeles ett blommande ostträd. Var och kollade nåt viktiogt så Terra och Basse tog hand om alla blommor.

Sen var det dags att åka hem igen efter lång tid i skogen.

Basse hängde med hem till mej så vi käkade lite och sov en stund.

 

Detta är lite hur jag enligt skvallermaskinen rörde mej idag. Den sparar minsann nåt som heter historik så jag har tydligen inget privatliv längre. Enligt matte är den alldeles superbäst. Jag är inte alldeles överens med henne.

Nyss blev Basse hämtad av sin husse och jag ska åka till Klovsten om en stund för att människorna ska äta mat.

I morgon är det äntligen dags för Jenna att hänga med mej igen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards