wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2019

Sista dagen med svamphundseleverna

Av Wilma Border collie - 11 augusti 2019 17:31

I dag var det dags för andra dagen med mina elever. Hade fallit lite med betoning på lite svampvatten under natten.

Försökte när jag skulle träffa eleverna men det upphörde direkt.

 

Så nu är jag och mina elever på plats i skogen. Hajk funderade på om han och jag skulle leka men det var allvar som väntade.

 

Här är Otto och Sixten på väg tillsammans med sina mattar för att fortsätta träningen med lite nya moment.

 

Jodå det fanns kantareller där, det lilla svampvatten som fallit hade fått som att växa en del. Perfekt för nu kunde de träna ordentligt.

 

Tuva visade framtassarna. Inga problem att hitta kantarellerna inte.

 

Hur går det Lizzie? Jag kollade självklart att mina elever klarade av sina uppgifter. De skötte sej exemplariskt hela tiden.

 

Väl utspridda i skogen var de. Bäst så för att de inte ska störa varandra allt för mycket.

 

Som sagt Tuva är moster till Jenna och det syns. Den här godisblicken är mycket bekant. Men hon hade varit duktig och markerat kantareller så visst skulle hon ha lön för mödan.

 

Alla tränade och tränade, är man en liten hund då syns bara matte i de höga ormbunkarna.

 

Lille Sixten var superduktig. Ja det var faktiskt alla mina elever.

 

Så där äntligen har människorna fattat det viktiga beslutet om fika. Väldigt viktigt kursavsnitt detta med skogsfika.

 

Jag såg till att få min macka. Mycket välbehövligt med energipåfyllning.

 

Hajk såg också till att få eget fika. Viktigt med hundfika när man jobbar hårt.

 

Sixten och Otto förväntade sej också fika så de skulle få mer energi.

 

Så var det dags för mer träning. här visar Svea framtassarna. Många kantareller hittade hon.

 

Hajk var lika duktig han.

 

Ja men eleverna jobbade så bra så jag tyckte att jag kunde avvika och spana lite. Vet inte varför jag blev fånge.  

Svea jobbade bra, precis aom alla andra.

 

Sixten tränade och tränade. Men nu hade alla jobbat mycket och länge.

 

Till slut såg det ut så här. Trötta elever som inte orkade koncentera sej längre. Alltså var det dags att sluta.

Gick tillbaka till bilarna och människorna pratade en massa. Jag vet att alla mina elever kommer att klara detta galant. Nu får de öva med sina människor.

 

Har varit hemma och vilat ett par timmar. Försökte falla svampvatten men blev just inget. Är ute och åker och överallt var det svarta moln som släppte svampvatten på andra ställen.

 

Jaha dags att vattna grannarnas sommarstuga, eller inte huset men kolla blommorna.

 

Va? Ingen hemma idag heller, fast hade de varit här så hade inte matte behövt vattna. Nu hade det fallit svampvatten så det var bara växterna under tak som behövde vatten.

Åkte hem och somnade, det tar på mina hundliga krafter att ha kurs.

I morgon ska jag och Jenna åka till en skog där jag inte varit på evigheter och Jenna har aldrig varit där. Blir säkert en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards