wilmablogghund

Alla inlägg den 7 augusti 2019

Av Wilma Border collie - 7 augusti 2019 17:44

Mattes åtgärder i går med att verkligen ösa vatten över grannens alla blommor hjälpte tydligen.

I natt hade det fallit en del mycket välbehövligt svampvatten.

Så skulle jag och Jenna ut och åka, en skog skulle kollas.

 

Ursäkta Jenna skulle jag kunna få kissa utan övervakning?

Gick vidare och då hände det. Max två decimeter framför mina tassar så kom den.

 

Ser ni den sitter där uppe i trädet. En Ekorre som faktiskt inte  försvann. Den pratade med mej!!!!!!

 

Äntligen! Som jag har väntat och letat, men detta måste vara en social ekorre. Jag pratade mycket med den genom att pipa och gnälla. Inte högt utan jag nästan viskade. Ekorre svarade mej, tänk sån här närkontakt det har jag drömt om så länge. Plötsligt händer det, kommer att leva länge på detta minne. Vem vet kanske träffar jag den igen.

 

Mycket nöjd så fortsatte vi i skogen. Kanske att det skulle finnas fler trevliga ekorrar.

 

En och annan kantarell fanns det. Men här hade inte svampvattnet fallit så det var väldigt torrt.

 

Skulle kolla en del viktiga saker inne i skogen.   

Jenna som ständigt svälter betade blåbär. Tur att hon kan stilla hungern med såna. Fast det skulle bli värre, mycket värre.

 

Jag spanade Ekorrar. Fanns det en social så kanske den skulle ha lika sociala släktingar, men inte en endast ekorre nånstans.

 

Titta noga på denna bild. Faktiskt så finns Jenna där i full färd med att leka skvallerbytta. Hon är dold bakom busken och trodde antagligen att jag inte skulle se henne.

 

Ja, ja jag kommer, det fanns i alla fall inga ekorrar hemma och jag hörde minsann att Jenna fick en massa beröm för skvallrandet.

 

Nu är Jenna billig, mycket billig och matte vrålade. Fullkomligt hemska hot mot oskyldig hund som tänkte antingen rulla sej eller ta med sitt fynd.

 

Mitt i lingon och blåbärsriset lurpassade den på matte den enorma skendöda Vithajen som Jenna lyckades hitta.

Matte hörde hur den klapprade med tänderna och tänkte kasta sej över henne.

 

Kom till sjön, jag svalkade tassarna och drack vatten. Tyckte att det var märkligt att inte Jenna badade.

 

Hon letade i sjökanten och nu kom nästa avgrundsvrål från matte. Jenna hittade Vithajsdelar, färska såna som hon försökte äta upp. Enligt matte äter man inte Vithaj och förövrigt skulle säkert de där delarna kunna bli en levande sån som skulle kasta sej över matte.

 

Slutade så här. Jenna blev fånge och uppmanad att sköjla munnen ordentligt och bada bort alla rester av Vithaj.

 

Var alldeles vindstilla och vackert över sjön. Men under ytan lurar de ädla Vithajarna.

 

Äsch! Den där bra båten som jag brukar sitta och fliosofera på var rättvänd. Illa men jag fick tröstgodis.

 

För övrigt är det växtkraft i kantarellerna. Denna växte mitt på vägen i gruset och hade inga problem med att tränga sej upp.

 


Skulle gå tillbaka och när vi nä'rmade oss stället med den skendöda Vithajen blev vi fångar båda två. Matte tänkte inte alls utsättas för att nån av oss skulle hämta den.

Fast det var bara enn liten bit sen fick vi vara på fria tassar igen.

 

Tålamod Jenna, hon kommer att vara klar vilket år som helst. Bara för oss att vänta.

 

Detta tog tid. Ser ut som en tråkig oansenlig taggsvamp.

 

Men om man trycker på den så kommer det fram såna här vackra röda droppar. Den heter Dropptaggsvamp.

Gick tillbaka till bilen för vi hade varit i skogen i flera timmar. Lämnade Jenna och hörde att nu ses vi inte på flera dagar. Elände!!!!!

 

Eftermiddagsrunda. Perfekt både Elisabeth och Christer serverade mej gott godis på tillfälliga Pryl 7an.

 

Ännu bättre Christer förstod att det aldrig är nån som kliar mej på magen. Mycket skönt.

 

Var sån där Torgkväll. Jag träffade Dixie som passade en stolpe och ett trogstånd.

 

Mycket lycklig Dixie för osttuben kom fram. Sist vi träffades hade klantmatte den hemma. Vi delade självklart på innehållet och Dixie blev nöjd.

Träffade en del människor jag känner också. Alltså en bra eftermiddagsrunda.

I morgon väntar en ensam dag, får se hur jag fördriver den.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards