wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 juni 2019

Kompisar idag också

Av Wilma Border collie - 23 juni 2019 17:41

Söndag så det var dags för kompisar idag också. Fast som vanligt så tog det många veckor efter morgontoaletten innan det var dags.

 

Basse blev jätteglad när jag kom. Bad honom att inte bita av mej öronen idag, vill ha dom kvar.

 

Han är en lydig kille den där liie. I stället så kramade han mej och så pussades vi. Mycket bättre och gör inte lika ont heller.

 

Passade på ett leka en del också.

 

Sen började det komma en del kompisar. Mycket trevligt.

 

Golden Mikko och Kuwaz Daisy gillar varnadra och hade en massa skoj.

 

Kom Daisy så ska jag visa dej, han är inte farlig han bara låter.

 

Chowchow Herman kom och han snörvlar och låter så ibland tror andra hundar att han morrar. Men han är genomsnäll vilket Daisy snabbt insåg.

 

Chess har nog inte riktigt slutat lukta gott för alla små hanar var som flugor runt henne. Den grå pudeln som matte alltid glömmer namnet på glömde helt bort att han varit väldigt kär i mej. Skönt.

 

Lilla Chansa gjorde sej bekant med den gamla Rottis tanten och Herman.

 

Basse skulle ta det lugnt en liten stund, men det hade han varken lust eller tid med. Är det en massa andra hundar och hälsar på så gäller det ju att leka med alla.

 

Så sa matte att det kom nån jag känner. Det var minsann inte vem som helst som kom utan Magnus som äger min allra bästa Grisöronaffär. Nu skulle hans hundar vara med på hundträff. Jag fick utsökt gott godis.

 

Basse såg självklart till att göra sej till kompis med Magnus. Den som äger bästa Grisöronaffären måste man vara extra bra kompis med.

 

Jag såg också till att hålla mej framme och visa min uppskattning över besöket. Så fanns det ju utsökt godis också.

 

Detta är två av Magnus hundar, självklart har de namn men tro nu inte att den dementa matte har lyckats komma ihåg dom inte.

 

Borzoi Myra kom och blev gensta kompis med en av dom. Synd att Jenna var på reesande tass och missade umgänget med Myra.

 

Jag gick och berättade för Myras matte om hur oändligt ensam jag är, minsann aldrig nån som vill klia mej. Hon förstod mej så jag fick en massa kel.

 

Jack kom, trevligt så vi hade en del intressanta samtal.

 

Visst är han söt lille Basse? Jag ska lära honom allt jag vet och vi kommer säkert att ha massor med skoj.

 

Kursen tigga godis den här han klarat med MVG i betyg. Här tigger han framgångsrikt av Gunnar.

 

Primo och Mezzo var också på besök. Var inte så många hundar som kom men vi hade som vanligt väldigt trevligt.

Sen var det som vanligt tiden gick för fort och det var dags att åka hem igen.

På eftermiddagsrundan så lyckades jag faktiskt både träffa människor jag känner och lilla Essie. Mycket bra.

Nu ska jag åka iväg ihop med matte och göra nåt. Berä'ttar i morgon om vad det var för jag är ganska ovetandenu om vad som ska göras.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards