wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 17 april 2019

Gjort nåt nytt och spårat

Av Wilma Border collie - 17 april 2019 17:45

Fanns diverse planer för idag, men av olika orsaker så ändrade matte på dom.

Men jag förstod att det skulle bli bra för jag såg att matte gjorde i ordning en påse.

 

Har hämtat Jenna och nu ska vi göra nånting. Jenna ansåg att vi skulle leka på Heden men det går inget bra som koppelfångar och där får vi inte vara på fria tassar.

 

Varmt var det så vi svalkade oss i snön när vi passerade skidbacken. Bra att den där konstgjorda fortfarande finns kvar.

 

Gjorde en insats som svamphundar och markerade de där Stenmurklorna som inte hade växt nånting. Behöver komma massor med regn.

 

Jaha så var vi fångar. Men detta är en sån där bra fångenskap, vi visste precis vad matte var och gjorde.

 

Äsch! Vi släpades iväg åt alldeles fel håll som koppelfångar. Det hetta att vi minsann skulle göra annat en stund.

 

Titta!!!! Tommy han är som bekant en alldeles fantastiskt människa. Nu fanns det en ny grej för att roa oss hundar. Ett gammalt traktordäck nedgrävt på högkant.

 

Ja du Jenna detta var märkliga saker. Vi kan tydligen gå igenom här. Bäst att kolla ordentligt.

 

Hm det växer godis på det. Började inse att det nog är en väldigt bra pryl detta.

 

Det är meningen att vi hundar ska kunna klättra  på det. Fast detta är fusk, matte har lyft upp Jenna och hon hittade också godis. Får vi träna lite mer kommer vi säkert upp på det.

 

Berättade för Jenna att jag faktiskt har åkt ner för denna, men att det är enklare attt springa ner på sidan. Jenna funderade länge på hur hon skulle göra.

 

Som sagt det kräver moget övervägande. Åka eller inte åka det är den stora frågan.

 

Nä vi fuskade och sprang på sidan. Hörde matte prata om att förr eller senare så kommer vi att åka ner, men det får ta den tid det tar.

 

Sen ägnade vi tid åt slangen. Väldigt bra att balansera på.

 

Äntligen på väg åt rätt håll efter alla andra övningar.

 

Inne bland träden syns Jenna som hittat spåret och jobbar hårt. Det var ganska krångligt idag.

 

Efter mycket spårande så hittade vi slutet. Nu var det jobb med att hitta alla köttbullebitar. Jobbade hårt med det.

 

På väg tillbaka och jag ger mej inte! Men samma resultat som alltid jag försöker lära ut snörull och Jenna tror att vi ska brottas. MJag ska lyckas frågan är bara när.

 

Men hej Tommy!!! Så du tänker äta lunch, vet du vi är faktiskt hungriga vi också. Jo vi tackade självklart ordentligt för det fina däcket också.

 

Tommy han vet vad vi hundar behöver för vi fick smaka av hans utsökta lunch. Men sen släpades vi iväg.

 

Otroligt1 Som jag letat och väntat. Nu ÄNTLIGEN!!!!!!!

 

Högt där uppe sitter den EKORREN!!!!!!! Jag minns knappt när jag såg någon senast. Tyvärr var denna lika asocial som alla andra Men bara det att den visade sej var ju underbart.

 

Öppen butiksdörr alltså gick vi in. Berättade för Susanne att vi var utsvultna och inte käkat på många evigheter.

Fick självklart godis och umgänge.

Lämnade hem Jenna och gick hem till mej.

På eftermidagsrundan så var tillfälliga Pryl 7an öppen så jag var inne och fick godis.

I morgon blir en bra dag för då är vi ett gäng kompisar som ska träffas och greja med en massa skoj igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards