wilmablogghund

Alla inlägg den 12 mars 2019

Av Wilma Border collie - 12 mars 2019 18:26

Perfekt dag detta. Först så samlade jag ihop hela min flock och dessutom skulle vi åka nånstans.

Matte sa att vi skulle träffa nån vi känner.

   

Mycket trevligt vi har hamnat i Sparreholm och det visade sej att vi hade dejt med Baci. Mycket skoj, lika bra att passa på när han är där och hälsar på.

   

Gick på ställen där det var evigheter sen jag gick så vi hittade massor med trevliga dofter. Underbart nu när snön försvinner och alla såna kommer fram. Dessutom är det alltid trevligt att vara flera och kunna prata om dom.

   

Jenna har aldrig träffat Baci, men hon smörade in sej på en gång. Hon blir alltid kompis med alla hundar hon träffar.

   

Så äntligen är vi på fria tassar, nu ska vi både roa oss och kolla omgivningarna ordentligt. Har inte varit här på massor med månader.

   

Jag, Jenna och Baci hade en massa skoj. Sigrid var fånge och Micco upptagen med att rulla i nåt okänt just då.

   

Fast sen hängde han på och lekte med oss, Han och Baci blev kompisar i somras när vi lärde känna Baci.

   

Sigrid blängde nedlåtande på oss och bestämde sej för att hon skulle dra och mörda en eller två Vilda grisar. De hade bökat sönder massor där, men Sigrid fick vara fånge eftersom matte inte alls tänkte leta efter henne i evigheter.

   

Vi hade så där superskoj, lekte och sprang massor. Kollade dofter och en massa andra viktiga hundsaker.

   

Sigrid glömde sina Vilda grisar när hon lyckades hitta isfläckar att rulla på.

   

Baci och Jenna hade väldigt skoj tillsammans. Jag gillar verkligen när mina kompisar blir kompisar.

   

Fast jag hjälpte faktiskt Jenna att slänga Baci i backen. Mycket skoj lek som vi upprepade flera gånger.

   

En massa skoj kräver som bekant extra energi så vi fick smaskigt godis av Bacimatte. Precis vad vi behövde för att fortsätta ha skoj.

   

Kom på att en gång för länge sen var det minsann en Ekorre nånstans här borta. Alltså drog jag och kollade. Men det var lika stor brist på Ekorrar här som överallt.

   

Fortsatte att leka istället. Alltså vi hade så superskoj hela tiden. Tänk om Sigrid kunde återgå till att vara normal och vara med och ha skoj. Men hon skulle bara följa alla Vilda grisspår hela tiden.

   

Sprang en massa i flock också. Vi jagade varandra, men ingen vann, fast skoj var det.

   

Börjar vara övertygad om att Jenna tänker satsa på en karriär som tandläkare för hon inspekterade Bacis tänder mycket noga. De var till full belåtenhet.

   

Va?? Sitter jag konstigt?? Nä gör jag inte alls, bara provade och det var faktiskt skönt att sitta så här. Behövde ta en mikropaus och samla energi.

   

Medan jag vilade så körde Jenna och Baci en brottningsmatch. Vet inte vem som vann men tror på Jenna för hon är superbra på brottning. Erkänner jag förlorar ofta mot henne.

   

Sen jagade vi varandra igen alla utom Storviltjägaren som bara blängde föraktfullt på oss. Ha roligt är under hennes värdighet.

   

Äsch då, korkade hittepå. Människorna påstod att det var dags att gå till bilarna igen. Vi kunde minsann ha lekt i många timmar till.

Fast vi hörde att Baci kommer på hundträffen på lördag och har skoj med oss och alla andra kompisar.

   

Vi fick passa bilen medan matte handlade. Det är enligt henne fullkomligt normalt att köpa 20 stycken stora glasburkar. Inte första gången hon gör det heller. Fast de här ska flytta till nån annan framöver.

Åkte hem, käkade lite lunch och somnade.

På eftermiddagsrundan så hämtade jag först Jenna och gick en sväng med henne. När det var avklarat så hämtade jag Sigrid och Micco och gick en sväng med dom också.

Är faktiskt trött nu, tänker vila för i morgon ska jag och min flock hitta på nåt annat skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards