wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2018

Rapport om igår kväll och idag

Av Wilma Border collie - 31 augusti 2018 16:43

En rapport om vad jag gjorde i går kväll och en del av dagen.

Börjar med i går kväll.

   

Hamnade hemma hos Ossy, mycket trevligt. Han pekade minsann ut intressanta saker på sina ägor för mej.

   

Sen lekte vi en massa också naturligtvis.

   

Människorna (utom matte och Sigridmatte) åkte med Ossyhusses specialtaxi.

   

Sen skulle det ätas mat och Terrahusse Anders är en utmärkt kock så han skötte grill och sånt.

   

Ossyhusse han grejade och valde ut kvällens musik.

   

Ossy han är en smart hund. Madde hade nåt han ville ha. Alltså försökte han smyga bakom ryggen på Malin för att komma över det Madde hade.

   

Anders hade en enligt matte mycket märklig text på sin tröja. Det där stället skyr matte som pesten.

   

Sigridmatte och Ossyhusse hade en massa diskussioner om hårdrock.

   

Ossy han försökte smöra in sej hos Malin och lyckades alldeles utmärkt.

   

Micco han utsåg Anders till sin nya bästa kompis. Sigrid hon låg mest och sov hos Ann Marie.

Sen var det dgs att ta sej hem igen eftersom det väntade en massa nya saker idag,

   

Sigrid och Micco skulle inte med i dag utan jag fick hämta Terra och en del människor alldeles själv.

Hittade Terras ben igen. Går utmärkt att ligga på rygg och käka sånt.

   

Så där nu ska jag valla runt matte, Terra, Madde och Ann Marie i dagens skog.

   

Jag och Terra lekte en del och jag hade mycket att visa eftersom hon inte varit här.

   

Visade henne bland annat den trevliga bäcken med gott vatten. Viktig hundkunskap.

   

Jodå, det händer saker i skogen för nu vaknar de Svarta trumpetsvamparna.

   

Madde ville hitta Fårticka för såna växer inte hemma hos henne. De var på bra humör för det fanns ganska mycket och denna var enorm och alldeles fri från larver.

   

Jag och Terra vi hittade kantareller och delade systerligt på belöningen.

   

Madde gillade den vackra skogen som vi var i och tog en massa bilder. Gillar när folk uppskattar mina skogar.

   

Jag gjorde en insats som svamphund och hittade Fårticka. Fick självklart en massa beröm.

   

Ann Marie hon hittade årets hittills största kantarell.

   

Detta är Ann Maries ryggsäck. Eftersom det inte brukar stå ryggsäckar där så skällde jag ut den ordentligt. Fick höra att jag var larvig.

   

Sen var det dags för fika. Av någon outgrundlig anledning så matade Ann Marie Madde med macka. Jag fick min också naturligtvis.

   

Det vräkte ner svampvatten men vi hade sån tur att vi befann oss under tak så både jag och Terra slapp en massa otrevliga regnskador.

   

Så avtog nedfallet och vi skulle tillbaka till bilen. Fast det plockades ännu mer svamp. Mycket bra skog för precis de svampar som människorna ville ha fanns och det var mycket av allt också.

   

Det tar på mina hundliga krafter detta. Somna gott direkt jag kom in i buren i Terras bil. Sov när vi åkte hem, så hämtades min bil och jag åkte hem.

Nu är det snart dags för kvällens övningar.

Ny rapport nån gång i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards