wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2018

Har fullt upp

Av Wilma Border collie - 30 augusti 2018 17:18

En snabb blogg innan jag ska i väg igen. Det är liksom lite mycket i mitt hundliv dessa dagar.

   

Hämtade Sigrid och Micco med matte och sen åkte vi iväg. Hrä träffas Terra och micco för första gången och vänskap uppstod direkt. Gillar när mina kompisar gillar varnadra.

   

Sigridmatte har tydligen varit snäll för hon fick minsann present av Terras matter Madde. En fin svamptröja.

   

Jag snodde som vanligt Terras ben. När de tillhör henne är de goda, annars äter jag inte såna.

   

Fast jag råkade lämna det obevakat ett ögonblick. Det räckte för att Sigrid skulle sno det!!!

   

Sen skulle vi en sväng i skogen. Jag berättade en del för Terra om vad hon kunde förvänta sej av skogsbesöket. Måste vara artig mot gästande hundar.

   

Hann inte ens till skogen innan Madde blev alldeles överlycklig för hon hittade champinjoner.

   

I skogen så fann Sigrid, Micco och Terra varandra och hade superskoj. Jag hade andra intressen vilket stavas Ekorre. Korkat att jag blev koppelfånge igen. Jag SKA träffa sociala Ekorre och det kan jag inte göra i koppel.

   

Människorna plockade en del svamp och Sigridmatte tar sej. Nu hittar hon svampar alldeles själv.

   

Visade Terra vår bra badplats så vi badade lite och drack en del vatten.

Sen skulle jag hem till mej en stund, men innan dess fick matte en massa saker.

   

Ett fint armband med en tass och ett hjärta.

   

Den här tröjan med den alldeles speciella texten. Enligt matte är det precis så det var, livet var så kolsvart när Sigge vandrade över regnbågsbron, Men så hittade hon min tass och då kom ljuset tillbaka. Hunden på bilden är dessutom ganska lik mej.

   

Dessutom 6 liter av en av mattes favoritsvampar Blodsopp. Nyplockade och torkade så nu kan det ätas ännu mer sån i vinter. Matte säjer att hon har alldeles fantastiska vänner.

   

Sen var det dags att ta en sväng i skogen igen. Sigrid och Micco hängde inte med nu utan det var bara jag och Terra med människor.

   

Malin hittade ett gäng med nyfödda strävsoppar som hon plockade.

   

Madde som blir överlýcklig för champinjoner hittade ett par Vita kungschampinjoner.

   

Men Terras husse Anders han kan han också för han hittade minsann Kungchampinjoner alldeles själv.

   

Sen blev Maddes lycka total. Massor med Kungschampinjoner på ett ställe. Så himla perfekt eftersom hon ville hitta såna. De hittar hon aldrig i det där Halland men nu behagade de visa sej.

   

Jag blev fånge igen. Jädra tjat om att jag bara letade Ekorrar, Ja, jag ville ta tag på en som vill umgås och det har inte visat sej en endaste Ekorre på hela sommaren.

   

Madde och Malin hade nån lektion i hur Föränderlig tofsskivling ser ut, Det är en av de första svamparna som jag lärde mej.

   

Terra provade bäcken. Tyvärr så härjar Vattentjuven fortfarande i den så det var då inte mycket vatten där. Inte.

   

Vi drack en del i sjön, medan människorna letade efter mer svamp.

   

Nästan hemma och Madde tvärnitade och kastade sej ur bilen. Tänk ännu fler Kungschampinjoner. De måste ha vetat att Madde ville hitta dom.

   

Blev ett helt gäng och Madde är glad.

Jag åkte hem en stund och ska snart iväg och göra nåt annat. Vad det berättar jag någon gång i morgon.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

30 augusti 2018 17:37

Jag förstår att du och din matte har alldeles fullt upp just nu. Lycka till och ha nu mysiga dagar med svampmänniskorna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards