wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

Mer skog och Sigrids superfynd

Av Wilma Border collie - 22 augusti 2018 18:29

Vi fortsätter vårt inventerade av skogar. I dag skulle andra ställen inventeras, alltså hämtade jag upp Sigrid, Micco och deras matte.

   

Har åkt en bit och nu ska vi kolla dagens första skog. Jag har varit här en gång i år, Sigrid inte sen förra hösten och för Micco var det premiär. Alltså hade vi tassarna fulla direkt.

   

Tänk lite vatten i en bäck!! Detta ovädersår med den extrema bristen på svampvatten är det en sensation.

   

Har man nu hittat en bäck med vatten så kräver det minsann godisbelöning. Kolla Sigrids leriga tassar, nu trivs hon till skillnad från de fina rena välfriserade i måndags.

   

Jo i det här kärret hade det fallit en del svampvatten så jag kunde jobba. Hittade en del Rödgul trumpetsvamp.

   

Micco han är jätteduktig för han förstod direkt att det lönade sej att nosa på dom.

   

Vi kollade runt mera. Hade som vanligt massor att undersöka. Mest upptagna var Sigrid och Micco. Han blir så lycklig när han hamnar i nya skogar. Vi hittade lite mer svamp också.

   

Otroligt!!! Mer vatten!!!! Vi som trodde att Vattentjuven stulit allt som fanns.

   

Nu ska vi kolla nästa ställe. Lika bra när vi var i de här trakterna. Här har inte jag och Sigrid varit sen förra hösten och premiär för Micco.

   

WOW!!! Det fanns minsann vatten i den här bäcken också.

   

Sigridmatte hon tränar hårt i svampsökets hemligheter. Berätta inte för henne men jag har tränat Sigrid och Micco så de är duktigare än sin matte.

   

Sigrid hon filosoferade och beundrade utsíkten över sjön.


   

Sen jobbade vi. Detta är en svamp som heter Grynsopp. Här ska de tre musketörerna menar svamphundarna ha sin belöning för väl utfört jobb. Tänk om det kunde falla en massa svampvatten så vi alltid kunde jobba så här.

   

Kollade av mer i den skogen men den var alldeles steril, inte minsta lilla svampusling.

   

Hörde talas om att det var dags för fika. Tänkte att den här stenen kunde vara bra för det, men tydligen inte.

   

Sigrid hon vet minsann var vårt hundfika finns och försökte servera sej själv.

   

Detta är hundfika. Tuggben med kyckling det är smarrigt det. Fast vi tiggde självklart till oss av människornas mackor också.

   


Vidare till ställe nummer tre och nu blev det minsann spännande i skogen. Sigrid som alltid tror att hon är världens bästa storviltjägare gjorde ett fynd. Frågar ni henne så har hon dödat Rådjur, slitit av huvudet och gnagt rent. Fast det hittades i detta skicka.

   

Micco han var mycket intresserad. Han har nog aldrig sett en skalle efter Rådjur förut.

   

Jag tog det och gnagde en stund. Mycket gott. Rådjur borde ha den goda smaken att tappa sina huvuden i alla mina skogar.

   

Kollade av skogen som var knastertorr och alldeles steril, inga svampar här inte.

   

Tillbaka vid bilen kom vi på att vi inte hade lekt nånting. Det hade vi inte haft tid med så vi tog en rejäl lekomgång och hade superroligt.

   

Sigrid var tvungen att visa att jag är hennes allra bästa vän i hela världen och pussade mej massor.

Sen var det dags att åka hem. Vi var trötta efter många timmar i de olika skogarna och det var faktiskt skönt att komma hem. Käka lite och sen sova.

I morgon hittar vi på nåt annat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards