wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 maj 2018

Badat i annan sjö

Av Wilma Border collie - 23 maj 2018 18:20

Eftersom det inte går att göra så mycket i dessa oväderstider så bestämde matte att vi skulle åka och bada. Alltid trevligt att kunna variera sjöarna lite.

   

Så nu ska vi till dagens sjö. Var ett par veckor sen vi var här och variation är alltid trevligt.

   

Ja du Sigrid det var bra korkat att ge sej iväg på otillåtna äventyr. Alldeles för varmt och Sigrid hade tydligen förträngt att hon inte klarar ovädershettan.

   

Vi provade faktiskt att springa en bit. Tänkte att det var tidigt och hade inte blivit smällhett ännu.

   

Nä det var en väldigt dålig idé att försöka ha skoj rejs. Blev alldeles för varmt så det var bara att ligga och vila.

   

Sigrid hon hittade en fläck där hon var tvungen att rulla i evigheter. Vet inte vad det var men tid tog det.

   

Ja du Mikko nu har hon hittat nästa ställe. Vi struntar i henne och går till sjön istället annats blir det väl inga bad innan isen lägger sej.

   

Äntligen sjön och svalkande bad. Väldigt skönt.

   

Mikko har blivit väldigt duktig på att våga gå ut i vattnet och bada. Bra för då kan han svalka sej ordentligt.

   

Det är skönt, väldigt skönt att bara stå i vattnet och njuta av svalkan.

   

Eftersom jag fortfarande knappt får nån mat hemma så drugade jag ut med att käka trä. Fiberrikt och mättar ganska bra.

   

När jag var vid den här sjön allra första gången så gjorde jag ett misstag precis här. Hade badat, rullade mej för att torka pälsen och lyckades trilla i sjön. Hade ett samtal med Mikko om att han ska tänka på att aldrig rulla nära sjökanter om han inte längtar efter att trilla i.

   

Men Sigrid ge dej! Det är alldeles för hett för att ens tänka tanken på att du ska mörda stackars Mikko!

   

Jag berättade för Sigridmatte att det aldrig nånsin är nån som kliar mej. Hon trodde på mej.

   

Faktiskt så provade vi att leka en stund, men det blev kortvarigt.

   

Efter bad måste pälsen skakas. Hörde hur människorna pratade om för hett så jag passade på att duscha Sigridmatte. Tänkte att hon skulle bli glad av en svalkande dusch.

   

Jag och Mikko provade att ha dragkamp i sjön. Gick utmärkt tills Mikko vann pinnen.

   

Tänker du komma nån gång och ge mej ost? Jag har stått på den här båten i flera evigheter och väntat.

   

Nu så Mikko hoppar frivilligt upp på båtar han också och självklart belönades vi med ost.

   

Pust! Det är bäst att vila lite i skuggan. För nu är det hett överallt.

   

Badade igen för att bli lite svala i alla fall.

   

Slut på det roliga bara att gå till bilen och åka hem igen.

Hemma så drabbades jag av passa huset för andra dagen på raken. Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng så hon slapp gå med bakbenen i kors.

Var ute på en het eftermiddagsrunda, letade mest skugga och inte träffade jag några att umgås med heller.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards