wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 9 maj 2018

Fortsatt oväder och stackars Sigrid och Mikko

Av Wilma Border collie - 9 maj 2018 17:55

Fortsatt oväder idag också.

Men när det var dags för skogen så använde matte min bil. Sigrid, Mikko och Sigridmatte hämtades för vi skulle till en skog där vi inte varit på evigheter.

   

Trevligt här har vi inte varit sen nångång i höstas och för Mikko var det premiär. Han blir alltid jättelycklig när han kommer till nya skogar.

   

Gräs är gott, väldigt gott. Begriper inte varför jag blir kallad för kossa när jag går runt och betar. Matte som är vegetarian skulle prova gräsdieten.

   

Sigrid stackarn var redan varm så hon försökte svalka sej i ett dike som tyvärr saknade vatten.

   

Nu så är vi i skuggiga skogen som just då var lite svalare. Nu ska vi visa Mikko en massa spännande som vi har i den här skogen.

   

Sigrid och Mikko fastnade vid ett träd där det tydligen doftade alldeles extra spännande.

   

Mikko som inte alls uppskattat vatten tidigare. Nu undersöker han allt han hittar.

   

Titta äntligen är det vatten här. Har aldrig sett sånt just här. Mycket gott lervatten.

   

Jag visade Mikko huset som ligger djupt inne i skogen. Människorna pratar fortfarande om att de minsann tänker flytta hit, Skulle passa oss också, en massa skog och en sjö.

   

Vi kollade sjön, Som vanligt var den alldeles perfekt svalt vatten så vi badade en del och drack gott vatten.

   

Sigrid och Mikko drog igång nån lek, Tydligen hade Sigrid förträngt hur hett det var och Mikko är ganska oberörd av ovädret.

   

Jag utsåg mej självklart till domare och dömde till Mikkos fördel eftersom Sigrid visade alldeles för mycket Pitbullstuk.

   

Ute i sjön syns det en liten prick. Det är Snok som var ute och simmade.

   

Sigrid och Mikko bestämde sej för att leka knähundar en stund. Eller egentligen så satte sej Mikko PÅ Sigrid. Kan upplysa om att det inte var alldeles uppskattat av henne.

   

Jag drömde om att det skulle börja regna sociala Ekorrar från trädet. Men inte då. Fanns varken sociala eller asociala såna hemma idag.

   

Gick vidare. Badade mer och hittade en pinne i sjön med jättegod blöt bark. Eftersom det är så uselt med mat hemma är det tur att det finns bark att käka i skogen.

   

Tänk det fanns en oststubbe i skogen också. Den rensade vi väldigt noga.

   

Vi kunde jobba som svamphundar också. Hittade en Stenmurkla som vi alla tre markerade snyggt.

   

PUST!!!!!! Nu är det fullkomligt vidrigt. Var tvungen att vila på vägen mot bilen. Eländiga skitväder.

   

Ute på eftermiddagsrunda och jag träffade Rottis Helga som rastade sin matte. OBS det är INTE Helga som jag nämner lite längre ner.

   

Passade affären och matte hade den goda smaken att komma ut med ett märgben till mej. Såna är goda när de är lite halvtinade. Svalkar skönt att gnaga på sånt.

   

Så träffade jag Dixie också. Vi smaskade ost tillsammans och hade sällskap en bit.

Nu ska jag alldeles strax gå till Sigrid och Mikko för att trösta dom.

De var ute på sin eftermiddagsrunda tillsammans med Sigridmatte och deras grannes ena människovalp.

På väg hem så sliter sej en stor Rottishane från sin ägare och försöker attackera både människovalpen, Sigrid och Mikko. Nu blev ingen fysiskt skadad men alla är chockade. Den som äger den stora Rottishanen har även en liten Dvärgpudel som personen knappt klarar än mindre denna.

Sigridmatte har självklart polisanmält detta.

Jag ska gå till Sigrid och Mikko nu för de behöver umgås med en snäll hund och jag är ju deras bästa kompis så jag ska jobba som terapihund ett tag.

Återkommer i morgon med mer om vad som hände.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards