wilmablogghund

Alla inlägg den 27 juli 2017

Av Wilma Border collie - 27 juli 2017 17:59

I dag har jag och Sigrid haft tassarna fulla, alltså precis som det ska vara.

Vidrigt hett och kvavt var det redan tidigt i morse när jag hämtade Sigrid. Var hemma en stund innan vi skulle ut. Matte hade påstått att idag skulle vi göra nånting som vi inte gjort förut.

 

Passerade Heden där ingenting är som det brukar och värre blir det. Fast jag tycker det ser bra ut att det ska sälja hamburgare. Kan jag enligt matte glömma.

 

Alla marknadsplatser är utmärkta, undrar vad de ska pyssla med här egentligen? Bly och fotvård????? Vårda fötter med bly eller?

 


Så träffade vi Rick, var väldigt länge sen sist lekte en del med honom.

 


Visade sej att Inez också var där

 

Så dök Nala upp, lekte med henne också.

Funderade mest på var det där vi inte hade gjort var nånstans.

 

Hade sällskap med Inez och Rick, han har verkligen lärt sej att det lönar sej att hoppa upp på saker.

 

Gick till sjön och badade, skönt i ovädret.

Inez och Rick skulle gå hem och vi skulle röra lite till på oss. Ja, egentligen så var vi mest intresserade av var det där nya skulle ske.

 

Smet iväg och hittade Ossy, mycket trevligt.

 

Men det var sånt oväder att leka var inte att tänka på. Det får vi göra när det blir svalare.

 

Sigrid visade framtassarna och markerade Ostronmusslingar, de lever men är så få att de sitter kvar.

Gick hem, var hemma en stund och sen skulle vi ut och åka.

 

Nu är det riktigt märkligt, vi har åkt till Engelska skogen vilket är trevligt. Var ett tag sen sist och att variera våra skogsrundor är ett måste. Men matte släppte inte ut oss ur bilen. I stället höll hon på och låste och låste upp och körde bil där vi brukar gå. Nåt om att det var så hett att det var bättre att ta bilen än att vi skulle får värmeslag genom att gå.

 

Nu så, ute ur bilen och vi vet minsann vart vi ska. Vi tänker hälsa på våra engelska kompisar.

 

Chris och Reidun fick present av oss. Sån där Tryffelolja och Tryffelsmör.

 

Så släpades det ut en massa saker ur huset.

 

Vi skulle gå genom skogen och eftersom jag och Sigrid hittar sprang vi först.

 

Så framme vid sjön och av ovädret blir man törstig. Drack massor med gott sjövatten.

 

Sigrid utsåg Chris till sin favoritmänniska och berättade att det aldrig är nån som kelar med henne.

 

Hm, märkligt vi är på den där flotten som jag och Sigrid passade hela hösten, vintern och en del av våren. Chris och Reidun är minsann ute och simmar i sjön. Vi övervakade noga det där badandet.

 

Människor åt nån jättegod mat vegetarisk paj med sallad. Var skönt att vara på flotten eftersom det inte var lika olidligt vid vattnet.

 

Jag slappade, ovädret tar på de hundliga krafterna.

 

Människorna pratade och pratade.

Sigrid somnade också.

 

Så var Reidun snäll och skulle fixa en pinne till mej ifall jag ville bada.

 

Nja, jag nöjde mej med att doppa tassarna, kändes inte riktigt badvänligt här.

 

Sigrid la beslag på en stol och där låg hon.

 

Människorna fortsatte att prata och prata.

 

Chris var ute och rodde han tänkte försöka fånga såna där Vithajar.

Sen var det dags att säja hej då till Chris och Reidun, de åker snart hem till England igen och vi ses igen nästa vår.

 

Passerade torpet och eftersom jag alltid tar alla uppdrag på största allvar så kollade jag att allt var som det skulle. Enligt matte överdrivet eftersom jobbet som huspassare inte har börjat ännu.

 

Bakom kurvan står bilen och nu ska vi åka hem. Var smart av matte att ta bilen till torpet för i skogen var det alldeles olidligt hett. Åkte hem och lämnade hem Sigrid till henne. Sen har jag bara sovit, tog på krafterna med ovädret och tillbringa en massa tid på en flotte för första gången i livet.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards