wilmablogghund

Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Wilma Border collie - 16 juli 2017 17:37

I går kväll när Sigrid blev hämtad av sin matte så hörde jag de där helt onödiga orden

ses på måndag”. Fast jag hade ett visst hopp sist de påstod att vi inte skulle ses en dag blev det ändrade planer.

I morse gjorde jag ett försök att hämta Sigrid, misslyckades.

Samma sak när jag skulle på min längre runda. Nä ingen Sigrid och ingen skjuts för matte hade ingen lust att åka nånstans.

 

Började med att leka med bollen en stund. Var ett tag sen jag använde den så helt plötsligt var det roligt.

 

Några har satt upp ett jättelikt tält också. Vet inte vad det ska vara till och ännu är det ett par veckor kvar till den där jättelika tingeltangelmarknaden.

 

Hörru Ekorre, jag är så ensam. Du kan väl komma och prata med mej en stund? Nä, som vanligt satt den oartiga typen bara och stirrade på mej.

 


Gick till sjön och badade lite. Bäst att passa på för Vattentjuven stjäl massor med vatten i sjön.

 

Hittade en märklig sak också som inte funnits där förut. Kollade noga och matte säjer att det är för att handikappade ska kunna bada.

Gick vidare, hände inget av värde. Hade mest tråkigt.

 

Men nu hör jag nåt och det låter väldigt trevligt!

 

Bäst att vara snabb nu så inte matte får korkade idéer och försöker hindra mej.

 

Titta så lycklig Ossy blev när jag kom. Jag hade hört hur han ropade på mej.

 

Vi lekte massor, bäst att passa på innan det blev äckelhett igen.

 

Det lär ha funnits en häst med åtta ben som bodde hos några asagudar. Men detta är nog världens första sjubenta hund.

 

Ossy hittade en boll som jag snodde och inte alls tänkte lämna tillbaka. Med att Ossy lyckades återta den.

 

Så badade vi tillsammans också. Men sen skulle Ossy hem till sej och jag skulle fortsätta.

 

Hittade en mycket märklig fågel som jag studerade noga på säkert avstånd. Tydligen var den inte äkta.

 

Fortsatte och lyckades hitta några Champinjoner. Fick massor med beröm för dom.

 

Tog en sväng i Spökskogen för matte skulle kolla om några stinkande svampar hade visat sej där.

 

Hade de inte, men jag hittade några kantareller. Fick självklart en massa beröm. De står kvar i skogen väl gömda. Snart dags för kurserna för blivande svamphundar och då kommer de till användning.

 

Gick genom Tråkskogen hem, fanns inget skoj så den levde upp till sitt namn.

Eftermiddagsrundan var lika händelselös den, alla affärer stängda, inga jag känner ute och det försökte falla svampvatten. Men det kommer så lite, så lite.

Har sett att matte studerat kartan, tydligen ska jag och Sigrid åka till alldeles nya ställen i morgon. Nya ställen är alltid skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards