wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 september 2017

Rastat mattes mamma i skogen

Av Wilma Border collie - 26 september 2017 17:57

Har haft tassarna fulla idag också. Hämtade som vanligt Sigrid i morse och var hemma en stund medan matte grejade.

Hamnade i bilen och skulle åka till skogen.

 

Men varför ska vi stå här och vänta? Vi vill till skogen nu! Har faktiskt inte varit i nån sen i går.

 

Matte kollade låset och som vanligt var det olåst fats det måste vara låst. Är låst igen, så länge det nu varar.

 

Men titta! Det var mattes mamma som kom, vi skulle tydligen valla henne i skogen. Eftersom vi är väldigt artiga hundar så hälsade vi ordentligt.

 

Så äntligen ska vi till skogen. Vi är i Engelska skogen för där är det ganska lätt att gå och mattes mamma ska inte behöva klättra över stock och sten.

 

Någon hade försökt göra konstverk av en massa svampar på en stubbe. I en svampgrupp på Facebook så har det funnits en vacker bild på svampar upplagd, kanske hade den som gjort detta blivit inspirerad av den.

 

Passerade bäcken och passade på att dricka vatten. Vattentjuven härjar nu igen så det är bäst att passa på. Nästa gång kanske allt vatten är stulet.

 

Kollade där de Svarta trumpetsvamparna växer. Jo valparna hade bilivit vuxna och det hade fötts nya också.

 

Stora och fina var de.

 

Fanns en del så här fina Rödbruna stensoppar också. Mattes mamma fick ta alla för matte påstår att vi har såna så det räcker.

 

Kollade mina engelska kompisars hus, men som vanligt var det ingen hemma. Tänkte att alla de där månaderna skulle ha gått nu.

Fortsatte i skogen för det skulle letas Trattkantareller som mattes mamma villa ha.

 

Hörru Sigrid du vet att du inte ska ge dej ut på egna äventyr. Här har hon återkommit från ett förbjudet sånt och jag berättar vad jag anser.

 

Den där biskopen han tappar sina mössor över allt i skogen. Ingen matsvamp men de är bra fina Biskopsmössorna.

Det fanns Trattkantareller till mattes mamma och en del annan svamp också.

 

Tillbaka vid huset så tog jag mitt uppdrag som huspassare på största allvar, spanade noga så inga oinbjudna visade sej.

 

Fikadags och vegetariska matte gav skinkskivan till behövande hundar.

 

Jo jag fick jag också, vi delade mycket rättvist på den jag och Sigrid.

 

Men Sigrid var mer hungrig och ville helst sätta tänderna i mattes mammas macka också. Vi fick faktiskt delar av den också.

 

Sen lekte Sigrid knähund en stund, typ berättade att det aldrig är nån som bryr sej om henne.

 

På väg tillbaka mot bilarna så hittade vi ett ställe med lite vatten. Drack en hel del för nästa gång är det säkert borta.

 

Phu, det tar på krafterna att vara i skogen och hålla kolla på mattes mamma. Faktiskt så sov både jag och Sigrid gott hela vägen hem.

På eftermiddagsrundan så träffade vi ganska många människor vi känner. Berättade för alla att vi är väldigt ensamma och tänk alla trodde på oss och ville umgås.

I morgon väntar visst ett annat uppdrag, hårda tider nu.

 
 
Ingen bild

Evy

26 september 2017 19:19

Mattes mamma uppskattade verkligen att bli rastad i skogen idag! Tack, Vilma, Sigrid och Helena!

 
Ludde

Ludde

27 september 2017 10:44

Så snälla ni är som tar med mattemamman ut i svampskogen. Det passade väl bra med skinkbelöning då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

8 oktober 2017 18:34

Jättebra att mattes mamma fick följa med på en svamptur i skogen. Härligt för Er alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards