wilmablogghund

Alla inlägg den 23 september 2017

Av Wilma Border collie - 23 september 2017 18:10

I går kväll så försvann matte som vanligt till Rottis Helgas garderob, sen kom hon hem och muttrade. Det där halsbandet och gatewayen är inte på humör. Den förde bara över lite data från morgonen och lite från eftermiddagen. Resten det bara inte fanns. Nu gav den stackars undersökningsledaren upp. Matte och undersökningsledaren har kämpat och provat allt och lite till men det är nåt fel som är trasigt. Alltså blir det inga mer mätningar med halsbandet. Rottis Helga får ha sin garderob ifred från mattes dagliga besök.

Så blev det idag. Skulle enligt matte vara lugnt för detta är första helgen på många månader som det inte är nånting alls. Ingen Sigrid, inga kurser, inga kompisar absolut ingenting.

 

Nu har jag hamnat i skogen, för enligt matte skulle vi ta den här vägen och kolla av en del på vår Sörmlandsledsetapp

 

Röksvamparna där käkar nog anabola för de är alldeles enorma.

 

Koppla av var det, matte hade tagit med min boll som jag inte lekt med på evigheter.

Jo det var skoj en liten stund men jag har annat att göra i skogen än leka med boll.

 

Som här jag hittade helt plötsligt ost på en gren. Var väldigt länge sen det växte ost i skogen.

 


Sen tränade jag en del på Trattkantareller. Fick massor med beröm när jag nosade på dom. De här ska jag lära mej ordentligt.

 

Fast ofta fick jag vänta på matte medan hon plockade svamparna.

 

Tränade på såna här Rimskivlingar igen också. Har gjort det förut men det är lika bra att träna mycket.

Drog runt och kollade en massa intressanta hundsaker.

 


Så helt plötsligt var jag på min Sörmlandsledsetapp. Allt var som det skulle på den sträcka som vi kollade.

 


När jag kom till det här stenröset där fyra socknar möts så växte det ost på stenarna. Var länge sen det hände senast och det finns inga spår av ost kvar.

 

Matte har fortfarande slutat att plocka soppar, men när det fanns en massa såna här fina Rödbruna stensoppar så fick de följa med.

 

Som sagt det var gott om Rimskivling också. Tränade lite mer på dom.

 

Kollade mer av leden och hittade ett ostträd också.

 

Så gäller det att vara försiktig i skogen när man plockar Trattkantareller. Titta här ihop med dom växer det en Spindelskivling. Så kolla noga både i skogen och vid rensningen hemma.

 

Några timmar i skogen är slut och jag ska åka hem. Men först var jag tvungen att dricka gott lervatten.

Åkte hem och gjorde ingenting.

Var på eftermiddagsrunda när det inte hände nånting av värde.

Ska vara lika lugnt i morgon påstår matte. Tycker det verkar ganska onödigt jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards