wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 mars 2017

Trädklättrande Sigrid, frisk bil, Grisöronaffären

Av Wilma Border collie - 22 mars 2017 17:34

Har haft tassarna full idag. Började med att hämta Sigrid och vi skulle ut och åka. Eller matte

skulle bromsa en massa med bilen efter gårdagens operation. Alltså skulle vi åka nånstans och 

på väg dit och hem skulle bromsarna användas extra mycket.

 

Efter massor med bromsande så hamnade vi här i den jättelika ekhagen. Här har vi inte varit på massor med

månader. Förra gången blev Sigrid livrädd för nåt och la tassarna på ryggen och försvann länge.

 

Massor med vatten överallt. Det ösregnade när vi åkte hit och försökte regna ännu mer. Men enligt matte så

skulle vi stå ut och röra på oss ett tag.

 

Nu råkar stackars Sigrid illa ut. Staketet är ett sånt där elakt som slår oskyldiga hundar så Sigrid fick en

smäll på nosen av det.

 

Det blir nog grönt ute när som helst nu för den här gamla Krusbärsbusken har nästan blad nu.

 

Här inleder Sigrid sin nya karriär som trädklättrare. Vad hon trodde att hon skulle hitta i den gamla eken det

vet bara hon.

 

Här gjorde vi en hemsk upptäckt. Vi vill ha ost och klantmatte hade glömt osten hemma!!!! Sånt är alldeles

oförlåtligt. Fast det fanns som tur var annat godis åt oss.

 

Sen rusade vi runt och lekte så där som bara vi kan. Hade fruktansvärt skoj ett tag. Alla hundar borde ha en

Sigrid att umgås med.

 

Den som tittar noga kan skymta Sigrid precis i strandkanten. Matte sa saker och var så glad för att Sigrid

kommer på inkallning direkt. Isen håller på och dör och hon var alldeles för nära den. Vi fick inte vara nära

sjön.

 

Lekte med pinnar istället. Visst ser jag fruktansvärt farlig ut?

 

Sigrid drabbades av storhetsvansinne och slet länge med den här. Men hur hon än försökte så rådde hon inte

på den.

 

Nu vaknar insekterna också. Matte träffade denna som hon vet vad den heter men självklart glömt namnet på.

 

Kollade av omgivningarna. Man ser mycket bättre från högt belägna ställen.

 

Medan vi vände svansarna till så hade det växt fram en massa godis på en gammal trädstam. Jobbade mycket

med att hitta allt.

 

Sen var det mera bus. Vi har så skoj när vi jagar varandra, om sen Sigrid kunde låta bli att vara så idiotsnabb.

 

Så kan man prova sånt här också. Klättra upp på en gammal stätta gav både bra utsikt och godis.

 

Så var det Sigrid och hennes trädklättrande. Här nådde hon nya höjder. Undrar vad som händer nästan gång

om hon sitter i trädtopparna då? Man behöver aldrig ha tråkigt i hennes sällskap.

 

Stanna din eländiga odåga nu ska jag fånga dej!!!!

 

Äsch å när jag hann ifatt henne så vaknade Pitbullen. Fast vi hade väldigt skoj och jag överlevde attackerna

idag också.


 

Så öser regnet ner igen.Lika bra att gå till bilen och åka hem. Matte ägnade sej åt en massa bromsande igen.

Märklig sysselsättning men det var ordinerat av bilveterinären.

Var bara hemma en stund sen skulle jag ut och åka igen.

 

Hamnade i Flen på bilprovningen. Mycket trevligt ställe för de som jobbar där gillar mej och alla vill hälsa

och umgås med mej.

Så där Rottis Helgas husses operation av bilen var lyckad. Nu blev den godkänd och friskförklarad.

 

Ännu bättre, jag har hamnat i allra bästa Grisöronaffären. Eftersom jag fyller år nästa vecka så kollade jag

på en massa saker som jag nog vill ha i present.

 

Så allt detta ljuvliga godis. Finns hur mycket smaskigt som helst att välja på. Vägde mej och som vanligt

har jag alldeles perfekt vikt.

 

Så nu har jag handlat klart för idag och får godis av Magnus som äger Grisöronaffären. Ska åka dit igen på

min födelsedag för att välja presenter.

Åkte hem och slappade. Hoppas det händer en massa skoj i morgon också. 

 
 
Ingen bild

Eva H

22 mars 2017 19:19

Vet du vad? JAG tror att Sigrid försökte prata allvar med en ekorre eller två så du kunde få hälsa på en ordentligt!
Är rätt säker på den saken faktiskt :D

 
Ludde

Ludde

23 mars 2017 09:09

Bra med en frisk bil som kan ta er ut på äventyr... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards