wilmablogghund

Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Wilma Border collie - 9 mars 2017 17:47

Det finns hopp om bättre tider för nu håller den onödiga snön på och försvinner. Kan nog vara

trevlig barmark om ett par dagar. Matte pratar bara om att åka till en massa bra skogar och det vore

verkligen på tiden.

 

På väg mot dagens skog så träffade vi den här killen som vi möter ibland men som matte självklart har glömt

namnet på. Först ansåg Sigrid att han var okej sen började hon göra fula miner. Detta var första fjortisvarningen

så matte insåg att extra uppmärksamhet skulle nog behövas idag.

 

Spårvägen och nu vaknade Storviltjägaren så vara på fria tassar kunde Sigrid glömma.

 

Kryllade av spår efter Rådjur överallt och dom ansåg Sigrid att hon skulle spåra upp. Men som den koppelfånge

hon var kom hon ingenstans.

 

Ha ha ha Sigrid jag är på fria tassar och bryr mej inte om spåren efter Rådjur. Om du tar fram ditt vuxna icke

jagande normala beteende så får du säkert vara på fria tassar.

 

Inte lyssnade hon på det örat inte, nä nosen i backen och den extremt trotsiga blicken de gånger det passade

att titta upp.

 

På väg in i Hasselskogen så fick Sigrid förtroendet att vara på fria tassar. Enligt matte var det troligen en

begränsad period det skulle funka.

 

Kollade av en del och Räv och Grävling hade varit ute och rört på sej.

 

Vid det stora grytet så hade det varit mycket aktivitet. Den här in/utgången har Grävling använt flitigt.

 

Matte såg nåt i ögonvrån och trodde att det var rådjur i närheten. Märkliga rådjur för det var Rick och Inez som rastade människor.

 

Gick ut på ett gärde med dom för att leka lite. 

 

Jaha nu är det dags att styra upp detta. Rick och Inez har haft en del att ta igen efter att inte ha träffats på

ett par veckor. Men idag började de anse att Sigrid är deras privata leksak. Detta är inte ett dugg bra med

Sigrid som kastar sej på rygg och de som inte förstår signalerna, Jag talade om vad jag ansåg.

 

Sigrid sökte skydd från Inez. Avbröt umgänget för Sigrid ska inte bli utsatt för att vara leksak.

 

Gick vidare och vi hade en plan. Förra veckan hittade Sigrid Rådjurs borttappade ben ute på den här ängen.

Tänkte att de skulle rotas fram igen.

 

Vi letade och letade men lyckades inte hitta dom. Sigrid började dessutom att visa storviltjägartendenser

igen.

 

Träna, träna, träna. Vi gick en bit matte sa stanna och sen blev vi inkallade. Jag gör det klockrent men 

Siogrid var lite si och så ibland.

 

Fast när det behagar henne att lyssna då är hon superduktig.

 

Efter att ha tränat en stund så fanns det en massa blodpudding i snön. Lite bök att leta efter den där men

vi hittade allt.

 

Här trodde jag att Sigrid hade hittat nåt av Rådjurs ben men det var nåt annat som var spännande. Okänt vad.

  

Och nu har den storviltjagande fjortisen försvunnit. Absolut förbjuden sysselsättning och det är bara att

vänta ute henne.

 

Här återkommer hon med nosen i backen och den våldsamt trotsiga minen. Jag talade om för henne att så

där gör man inte. Sticker man på egna äventyr utom synhåll då slutar det bara på ett sätt.

 

Koppelfånge och ute på spårvägen där rådjuren rört sej. Jag fick vara på fria tassar eftersom jag skötte mej.

 

Läskiga gallerbron som jag faktiskt inte tycker är så läskig längre. Har vant mej och vet att belöning väntar

på andra sidan men koppel så jag inte får för mej att försöka gå på rälsen eller annat korkat.

 

Sigrid hon hade två planer, antingen gå på rälsen eller hoppa ner till bäcken. Båda lika förbjudna så det

slutade med att matte bar henne över. Tur att hon är liten och lätt.

 

På väg tillbaka över Heden och Sigrid tror fortfarande att hon ska spåra upp nåt att jaga.

 

Träffade genomsnälla Bamse, fast Sigrid bestämde sej på sitt fjortisvis för att han var en typ. Bjöd honom på

blodpudding vilket han gillade.

 

Har kommit hem till Sigrid, hon har en katt som heter Nisse. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka

om detta. Nisse bestämde sej för att jag var skitig och började tvätta mina tassar mycket noggrannt. Jag är van

vid att det är jag som tvättar katter och inte tvärt om. Fast ok tassikyr utförd av katt var inte så tokigt.

På eftermiddagen så lyckades jag bjuda mej på godis både i Prylaffären och Rosa elefantaffären. Precis vad

jag behövde. Såg att ännu mer snö försvunnit. Bra för om det blir barmark så kan jag och Sigrid få såna där

skoj viltspår.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards