wilmablogghund

Alla inlägg den 16 september 2016

Av Wilma Border collie - 16 september 2016 19:07

Idag var det mycket bättre väder inte alls så hett längre. Alltså fick jag åka till en skog.

 

På väg dit så gjorde matte ett stopp och lyckades hitta fyra stycken såna här Stolta fjällskivlingar,

nästan färdigtorkade på plats i skogen.

 

Så där på plats i dagens skog, faktiskt en av de som jag har besökt förut. Kollade av en massa intressnata

dofter och annat. Ökentorka så träna på svampsök var inte att  tänka på.

 

Detta var en gång en svamp nu var den täckt av mögel. Men just detta kan vara riktigt vackert.

 

Gick vidare i skogen på ställen där jag inte varit. Alltid spännande med alla dessa nya ställen.

 

Det är så skönt att ta några rejäla rull i mossan. Fast det var så torrt att det nästan knastarde under mej.

Matte pratade om risk för gnistbildning,

 

Här ska det normalt vara ett kärr. Bara knastertorrt nu och inte en svamp eller nåt skoj vatten heller.

 

Hm, det har minsann passerat nån här och lämnat spår. Sånt ska undersökas mycket och länge. Var faktiskt

det intressantaste som jag hittade i skogen idag.

 

Det var en gång en svamp, men den har dött torkdöden. Enligt matte var det troligen en Strävsopp då

för länge sen. För övrigt det enda som påminde om svamp som hittades.

 

Ogräs kan vara väldigt vackert i alla fall enligt matte Jag bryr mej inte om sånt.

 

På väg mot bilen efter nästan tre timmar i skogen. Fick en soldusch ser det ut som. Trots solen så blev

det aldrig otäckt varmt.

Åkte hem och somnade.

Gick ut på eftermiddagsrunda och hälsade självklart på i en del affärer. Fick både godis och köttbullar.

När jag passerade Prylaffären blev det väldigt bra där fick jag minsann ett grisöra. Hade väldigt bråttom

hem för att kunna käka upp det i lugn och ro.

 

Sen skulle jag ut igen. Dags för träff med Sigrid igen. Vi har faktiskt väldigt trevligt tillsammans. Går runt

och kollar på en massa intressanta hundsaker.

 

Som här berätta var de trevliga dofterna finns och annat som är viktigt. Från nästa vecka så ska hon

börja följa med mej när jag ska ut. Då slipper hennes matte stressa hem på lunchen och Sigrid slipper vara

ensam. Vi kommer nog att ha mycket skoj tillsammans.

 

Nästan hemma så träffade vi Rocky. Han är kär i mej men nu tror jag att han blev kär i Sigrid också.

Spelar inte så stor roll, ajg brukar umgås lite med honom på mina morgonrunda.

I morgon ska jag följa med på sån där svamphundskurs igen, Blir nog "intressant" med ökentorka och

svampbrist. Lite med betoning på lite träningskantareller har matte hittat.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards