wilmablogghund

Alla inlägg den 25 september 2016

Av Wilma Border collie - 25 september 2016 18:07

Inte hänt så mycket av värde idag. Om matte låtit bli att ha ont i skallen hela dagen

så skulle jag ha åkt nånstans. Men hon kom fram till att det skulle vi inte alls. Människor är klena.

På väg för att fördriva ett par timmar med något.

 

Nu har jag varit duktig och gått på den där bron igen. Jag vill ha godis som belöning, fick självklart sånt.

   

Fanns en massa spår efter andra hundar men jag träffade inte nån. Alldeles dött och övergivet var det.

 

Gick till hasselskogen i jakt på nåt skoj. Hittade ingenting, fanns inga svampar att träna på alldeles dött

och övergivet. Ingen Ekorre eller Räv heller. Tråkskog.

 

Körde lite skogsagility i brist på andra sysselsättningar, hoppa över fallna björkar kan vara en ganska

trevlig sysselsättning.

 

Så hade någon tappat en massa blodpudding i skogen. Letade självklart upp allt.

 

Tröttnade på skogen och tog den här vägen. Heter visst Dunkvägen eftersom Sigge hade en dunk efter den.

Dunken finns faktiskt kvar, den är gömd av Sigge under en gran sista gången han använde den. Jag bryr mej

inte om dunkar.

 

Märkliga saker går att hitta. Detta hängde i ett träd, antagligen människor som pysslat med nåt.

Gick in i en annan liten skogsdunge.

Matte lyfte på en pinne och hittade några små svampar. Denna är söät ser nästan ut som ett hjärta.

Heter visst Grönskål.

 

Hittade Snigels barnkammare också, många snigelvalpar lär det bli. Matte la tillbaka pinnen så att alla

de här äggen får vara ifred.

 

Detta var trevligt. Gick förbi hos Inez och hon ville umgås.

 

Hej Inezmatte, jag har inte umgåtts med nån och inte har jag fått godis heller.

 

Letade godis ihop med Inez. Skönt att hon förstått att jag inte alls är farlig utan att hon vill umgås med mej.

 

Nej Inez jag är INTE din mamma och har inget käk till dej. Hon provade flera gånger.

 

Försökte lära henne hur man bäst viker ihop sej. Hade ingen framgång Inez verkade inte intresserad av

sån viktigt hundkunskap.

 

Ägnade mej åt att berätta en massa om hundlivets väsentligheter istället. Valpar behöver lära sej sånt.

Sen skulle jag gå hem. Matte försökte bota huvudvärk och gjorde en massa tråk.

Gick ut på eftermiddagsrunda, passerade där Sigrid bor och trodde att hon skulle hämtas men det skulle

hon inte alls enligt matte. I morgon då ska hon följa med mej.

Hittade inget annat skoj under rundan heller.

I morgon händer det förhoppningsvis mera.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards