wilmablogghund

Alla inlägg den 6 september 2016

Av Wilma Border collie - 6 september 2016 17:51

En lugn dag igen.

Till skogen skulle jag i alla fall och mattes mamma skulle följa med, gick ut och fick åka med hennes bil.

 


Framme vid skogen och mattes mamma håller på och gör sej färdig.

 

Jaha den här skogen var jag i med alla svampmänniskor i lördags. Nu var det väldigt övergivet, bara jag,

matte och hennes mamma.

 

Sånt här ägnade de sej åt, matte hade sett att det fanns massor med lingon där.

 

De får vara hur stora röda och fina som helst. Helt ointressanta i min värld.

 

Somnade mitt på vägen, tur att det inte kommer bilar. Gick snabbt att plcka de där lingonen.

 

I lördags då fanns det minsann massor med vatten här där jag och valpen Terra hade jätteskoj. Men nu hade 

den där Vattentjuven varit där och stulit det.

 

Dagens enda kantarell. Har sett såna som mått bättre än denna.

 

Kom till sjön så jag drack en massa vatten. Bäst att passa på medan sjön fortfarande finns kvar.

 

Trevligt det blev skogsfika igen. Självklart så fick jag egen macka.

 

En macka är alldeles för lite så jag såg till att få av mattes mamma också.

 

Man ska vila på maten, alltså somnade jag en stund. Tänkte att det kanske skulle bli en massa att göra

sen efter fikat.

 

Sjön skulle fotograferas. Mattes mamma har aldrig varit här, det är matte som har stenkoll på alla skogar

överallt.

 

Hade faktiskt kommit ett par sandsoppar sen i lördags, men de står kvar i skogen.

 

Passade på att bada lite också. Var skönt eftersom det började bli varmt.

Sen var det gå tillbaka till bilen som gällde. Blev i alla fall några timmar i skogen innan det var dags att åka 

tillbaka hem.

Har varit på en eftermiddagsrunda där jag såg till att få godis och umgås en del.

I morgon ska jag visst till en ny skog.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards