wilmablogghund

Alla inlägg den 15 september 2016

Av Wilma Border collie - 15 september 2016 17:55

Var för varmt redan i morse, äckligt kvavt och fuktigt. Alltså blev det ingen sån där lång runda

i nån mer avlägsen skog.

 

Gick till Spökskogen, där har jag inte varit på ett par veckor. Kanske skulle det finnas nåt skoj.

 

Nä tomt dött och övergivet. Inga svampar, inga hundar, inga människor. Det är nog väldigt synd om mej.

 

Eller några Svarta trumpetsvampvalpar som dött torkdöden fanns det.

 

Jag kan! Titta nedanför mej, jag har minsann nosat på en Karl Johan och det blev massor med beröm och

godis.

 

I dessa svampbristens tider så är de få som finns väldigt populära. Under hatten bodde en spindel.

 

I foten bodde Skalbagge. Matte lät foten vara kvar i skogen så Skalbagge slapp svälta.

 

Gick vidare i jakten på nåt skoj. Fanns ingenting bara hett och otrevligt.

 

Var är ni? Sist jag var här så bodde minsann mina kompisar Anders och Madde och valpen Terra här. Nu var

det övergivet och låst. Jag försökte knacka på dörren men ingen där, jag som hoppats på godis och bus

med Terra.

 

Sjön var alldeles spegelbank och alldeles vindstilla och hett.

 

Passerade där Siri bodde och valpen Inez nu mer bor. Hussen höll på och försökte valpsäkra tomten.

 

Inez försökte gömma sej i en buske och tyckte att jag var läskig.

 

Gick in på tomten och tänkte göra mej bekant med Inez, men hon ville inte alls träffa mej.

Är inte lätt att vara liten valp och alldeles nyss ha flyttat.

 

Jag gick och la mej en stund och övervakade jobbet med valpsäkringen av tomten.

 

Titta lilla valpis vågar nära sej.

Jag bjöd mej på lite fika också och då vågade valpis nosa på mej.

Gick hem och gjorde ingenting.

Var på eftermiddagsrunda och fick köttbullar på Pryl 7an.

I morgon ska jag träffa lilla Sigrid igen så bloggen blir lite senare. 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards