wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Torsdag och fredag

Av Wilma Border collie - 4 september 2016 16:19

Så nu r årets mest upptagna helg över och jag tänker berätta om allt som hänt.

Börjar med torsdagen.

Jag var ute en vanlig tråksväng här hemma på förmiddagens för enligt matte skulle det hände mer på

eftermiddagen.

 

Hej vem är du?

Visade sej att den här lilla saken är en liten valp som heter Terra. Hon bor ihop med människor jag lärde

känna när jag precis flyttat hit.

Terra trodde att jag var hennes mamma och kollade många gånger om jag hade mjölk åt henne. Hade jag inte.

 

Kollade Terras bil och såg att hon rest säkert och ständsmässigt hela vägen från Halland.

 

Verandraräcken bör kollas mycket nog. Tänk om de inte håller eller nåt sånt.

 

Fick en hel kasse med smarrigt godis av Terras husse Anders och matte Madde. Provsmakade ett öra.

 

Så skulle vi gå till skogen för att titta efter svamp. Madde hittade såna där Mandelriskor.

 

Jag och Terra hade jätteskoj. Det är roligt att busa med små valpar och extra roligt i skogen.

 

En Blomkålssvamp lyckades de hitta också.

 

Jag och Terra busade mera, skoj detta att lägga liten valp i mossan. Men sen jagade vi varandra igen.

 

Tillbaka vid stugan så snodde Terra Terrorist mitt öra, men jag fick ett nytt så vi blev beslåtna båda två.

Människorna käkade mat och sen var det dags att hem och sova,

Så blev det fredagmorgon.

 

Jag är inburad i Terras bil. Nu ska vi åka till nån skog där människorna ska göra nåt.

 

Ja du Terra den här skogen har jag varit i och det finns en hel del skoj. Har nog en del att visa dej.

 

Vi busade massor medan människorna plockade svampar. Jaga valp eller bli jagad av valp i skogen är väldigt

roligt.

Sysselsättning som alla borde ägna sej åt.

 

Jag gjorde en insats som svamphund och visade Rödgula trumpetsvampar. Nästa år när Terra är stor så

kommer hon hit och går kurs för mej. Men nu la hon sej bredvid när jag markerade. Lovande hon är bara 

13 veckor ung.

Åkte hem från skogen var hemma en kort stund och sen var det dags igen.

 

Ner till campingen för nu började det komma en massa människor och hundar.

Detta är Ågren en liten kille som skulle vara med hela helgen, bekantade mej ordentligt med honom.

 

Tog med mej Ågren och några människor till en närbelägen skog.

 

Här håller jag på och bekantar mej med Fredrik. Ska ju umgås hela helgen.

 

Människorna luktade på olika svampar. Är visst bra att kunna deras dofter.

 

Ågren ska visst bli svamphund han också. Han hoppade i alla fall upp på en stubbe med såna där

Föränderliga tofsskivlingar.

Sen var det dags att åka hem och typ byta saker och installera Ann Marie som skulle sova på soffan här.

 

Nerea vid sjön började det samlas en massa folk och tändas nån grill.

 

Hm Tage Tax vad tänker du göra med min valp Terra? Han bara hälsade på henne och skötte sej väldigt bra.

 

Ett alldeles eget spöke hade vi också eller om det är en som heter Tor i myggjacka.

 

Terra provade att bada, blir nog hund av henne också.

 

Jag minglade runt balnd alla människor, skaffade mej en massa nya vänner och fick en massa gott.

Insåg att det här med svampträff verkar vara en mycket bra uppfinning.

 

Undrar om det är detta som kallas fyllhund? Det är faktiskt en av Sigges allra första svamphundselever och

hennes matte.

Flakorna tillhörde nån annan.

Till slut var det kolsvart, sent och alla var trötta så det var dags att gå hem och sova.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Av Wilma Border collie - Onsdag 8 maj 18:04

Basse skulle ha sovmorgon i morse. Alltså belv det ensam morgonrunda och och trist frukost. Åkte och hämtade Basse, Nisse vägrade gå ut eftersom det regnade. Basse följde med. Så skulle matte till hotellet för fortfarande ska det strösslas ut en ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards