wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2016

Gissa vad jag har gjort

Av Wilma Border collie - 20 augusti 2016 17:49

Ja gissa vad jag har gjort i dag..............förstår att det kommer att bli svårt så jag

berättar väl istället.

 

Naturligtvis så hamnade jag i ännu en ny skog. Det är en stor svampträff här om två veckor och matte jagar

förtvivlat skogar som det möjligen kan finnas svamp i. Nu skulle alltså ännu en kollas.

 

Dessa ekorrar överallt finns de och aldrig nånsin vill de träffa mej. Oartiga är de.

 

In i skogen skulle jag för här brukar det finnas svamp. Ja under förutsättning att det har regnat.

Hade i alla fall massor att undersöka.

 

Det här var spännande en gammal stenbro. Gillar att springa på såna och dessutom får jag bra överblick.

Hängde på matte som letade svamp, jo en och annan fanns det.

 

Jaha detta skulle vara en del av en sjö och en å. Fanns bara lera i dag och inget vatten.

 

Käkade massor med gott gräs. Bäst att passa på för så torrt som det är försvinner det väl snart.


 


Det här är en mycket vacker svamp som heter Dropptaggsvamp. Ser ut som smycken i skogen med sina 

rubinröda droppar.

 

Skogen är vackert trolsk så jag satte mej och försökte se ut som ett troll. Gick inget bra.

 

Om jag inte kan se ut som ett troll kan jag alltid försöka se elak ut med lysande ögon.

 

Fast när blixten var avstängd ser jag lika snäll ut som alltid.

Fortsatte jakten på svampar och hittade lite eller inte jag. Det var matte som hittade idag.

 

Det var en gång en bäck. Som alla andra bäckar var den alldeles uttorkad.

 

Kollade massor med skog. I bland fanns det svampar och ibland var det alldeles tomt. 

Var ute i ganska många timmar.

 

Ute på en väg. Tänk vad det är gott med lerigt vatten. 

 

Det finns dom som säjer att det inte går att trötta ut en Border collie. Jag kan visst bli trött, jag blir

faktiskt trött varje dag. Händer så mycket i mitt liv numer. Kunde nog ha somnat vid vägkanten.

 

Men vi skulle gå till bilen. Enligt matte var det dags att åka hem efter många timmar i skogen, bara att

samla ihop lite energi och gå då.

 

Någon som vet vad detta är? Ser ut som en korsning mellan tistel och kaktus och växer på ett ställe

i den skogen. Matte har bara sett växten där.



 
 
Eva H

Eva H

20 augusti 2016 18:41

Näe.... Varken troll eller elak lyckas du med gumman!
Kul växt! Hoppas någon kan svaret.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Annika L

20 augusti 2016 19:17

Slivermarton Är det

 
Ingen bild

Annica

20 augusti 2016 20:48

Kan växten möjligen vara från en gammal trädgård? Fåglar kan ha sått. Annars finns ju Tibast lite här o där, lämningar efter gamla trädgårdar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards