wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2016

Faktiskt skog jag besökt

Av Wilma Border collie - 11 augusti 2016 17:59

I dag så har jag varit i en skog som börjar kännas ganska bekant.

 

Är i Döda älgenskogen och inte är jag ensam heller. Där uppe är det minsann nån som jag gärna skulle

vilja träffa.

 

Den som tittar riktigt noga mitt i bilden kan se Ekorre där. Ekorre var inte speciellt intresserad av att

vara med på bild och inte ville den umgås med mej heller.

 

Äsch, måste väl finnas viktigare saker än att fotografera blommor. Testa kamerans alla märkliga funktioner

kan matte göra hemma när det regnar eller nåt.

 

Ordning i tillvaron nu är jag inne i skogen, eftersom jag varit här förut så hade jag en massa att kolla.

Hade hänt mycket sen sist, många djur hade rört sej här.

 

Nästa osociala Ekorre. I stället för att umgås med mej så hoppade den runt bland granarna 

Jag återgick till alla mina viktiga saker. Matte tittade efter svampar som inte fanns.

 

Dagens enda svamp (nästan) en alldeles nyfödd Karl Johan.

 

Inte var den stor precis, börjar förstå varför Sigge kallade såna här för valpar.

 

Gick till sjön och badade en del. Skönt var det och dessutom mycket gott vatten.

 

Satt några få torra kantareller där. Om det funnitis många så skulle de där blivande svamphundarna ha

fått träna här men så blir det inte.

 

Letade upp en massa godis som nån hade tappat. Underligt detta att det helt plötsligt kan ligga en

massa godis utspritt i skogen. Men jag letade upp varenda liten smula.

 

Jaha det finns nya ställen i den här skogen. Här har jag aldrig varit, körde lite gympa genom att hoppa

över fallna träd.

 

Jaha vad kan det finnas för spännande här då?

 

Under den här stenen bor det nån. Men jag skulle inte alls störa Räv eller Grävling som har sitt bo där.

Doftade i alla fall spännande.

 

Detta var skoj. Leta reda på rätt grankotte bland en massa andra. Hade inga problem att hitta den

som doftade av matte.

 

Visst har jag varit duktig? Gör det något om jag käkar upp den? Behövde inte göra det för jag fick godis

istället och så letade jag upp den några gånger till.

 

Gick till den andra sjön. Satt och filosoferade ett tag över mitt liv och allt som händer. Känns som om

mina dagar alltid är mer eller mindre fullteckande.

 

På väg tillbaka till bilen. Drack en massa vatten i bäcken, jag blir törstig av allt jag har att göra i skogen.

 

Ny erfarenhet. Tyckte att detta såg spännande ut och provade att gå här. Korkat, mycket korkat.

Heter visst färister och är en lämning sen det gick kor här för länge sen.

Jag höll på att fastna och matte fick lov att hjälpa mej, ska undvika såna.

 

Hemma igen. Här kommer man inte hem obemärkt inte. Kattvalps Leya satt i fönstret och hade stenkoll på min ankomst.

För övrigt så går det bättre och bättre med katterna, de säjer inte alls lika många fula ord på kattiska

längre. Jag har insett att det är bättre att de får bestämma när de vill hälsa på mej.

Eftermiddagsrundan då försökte det regna, sökte skydd i en av alla trevliga affärer medan det föll några

droppar.

I morgon väntar nån annan skog på mej.

 
 
Ingen bild

Annica

11 augusti 2016 20:42

Jättekul liv du fått Wilma! Matte har fått en ny skogskompis i dig! Tass <3

 
Ingen bild

Odis

11 augusti 2016 20:51

Blir så glad när jag läser din blogg Wilma!
Underbart att se hur kul du och matte har det ihop.
Skall bli så kul att se dig och Terra härja runt i skogen i September. :)

 
Kasper

Kasper

11 augusti 2016 21:14

Du är så söt och fin, Wilma, och dina öron känns som en hälsning från Sigge. :)
Tänk sån tur du hade som fick komma precis dit där du är nu.

Mattens nya kamera tar bra bilder, du ser ju ännu finare ut nu än tidigare, och det gör skogen också. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards