wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2016

Mycket på en gång

Av Wilma Border collie - 7 augusti 2016 16:31

Ber om ursäkt för min frånvaro. 

Men modemet till datorn har behagat dö. På eftermiddagen idag kom matte på att det nog skulle gå att

koppla upp via mobilens wifi. Jo hon är teknisk så det fungerar utmärkt.

Nu få jag berätta om flera dagr på en gång här.

Börjar med i fredags kväll. När jag hade bloggat så skulle jag gå till campingen.

 

Där var det nån som heter Invild som hade rest ända från Norge för att träffa mej. Jag har inga problem

att förstå norska. När jag var liten valp pratade jag bara tjeckiska så jag är språkbegåvad.

 

Jag skulle fotograferas också, tur att jag börjar bli van vid sånt.

 

Helt plötsligt så dök den där Patrick eller om han heter Pinnaffären upp. Lika bra att vara ordentligt

social med honom också.

Fast jag fick inte vara kvar så länge eftersom matte ville hem.

 

Nu har det blivit lördag.

Matte tänker rymma och jag ska passa Sirirs människor. Håkan hade trevligt godis till mej och var lättpassad.

Matte hon jobbade.

 

Detta ägnade hon sej åt. Träffa ett helt gäng med hundar som ska lära sej svampsökets hemligheter.

 

Lilla staffen Stella jobbade bra.

 

Snygg kille som heter Ludde visade framtassarna.

 

Ruben ser inte heller illa ut och var väldigt duktig.

 

När det är kurs så är det dessutom sånt där skogsfika. Har förstått att då kan det serveras egen hundmacka.

 

Ännu en av alla killar Knut heter han.

Förstår inte varför inte jag fick hänga med sammanlagt fem killar och en tik.

 

Det är jobbigt att vara blivande svamphund. Jag vet precis hur trött i skallen jag blir av träningen och det

blev alla mattes elever också.

Till slut behagade hon komma och befria mej från jobbet att passa Eva och Håkan. 

Gjorde just ingenting resten av dagen.

Så blev det idag.

 

Så blev det idag. Matte skulle plocka ihop en massa saker. Ni ser ju vem som ansåg att han skulle följa

med, Men Balder fick inte alls följa med på kursen och jag hamnade hos Eva och Håkan igen.

 

Hundarna börjar anlända. Ser ut som om Morris och Ludde ska lägga upp nån plan medan Ruben tittar på.

 

Matte hittade en gigantisk Tegelröd björksopp på väg mot stället där de skulle vara.

 

Så var det dags igen då för hundarna att jobba. Duktiga allihopa som kom ihåg allt de lärde sej i går.

 

Jobbades bra bland eleverna. Här hittar Morris svamp.

 

Väldigt vad det fikas när det är kurs. Jag ser fram emot att få skogsfika jag också.

 

Aha, kolla Morris han gosar med Rubens matte. De dfär kurserna kommer att passa mej perfekt eftersom jag

gillar att gosa med människor.

Alla hundarna var enligt matte otroligt duktiga och kommer att bli så bra svamphundar.

 


Så här såg det ut när matte kom och skulle hämta mej. Det öste ner regn och jag befann mej ute i det och

rastade Håkan. Ren är INTE bra för hundar.

Var så trevligt att komma tillbaka och inse att matte kommit för att hämta mej.

 

Tillbaka hemma så fick jag ett smaskigt märgben som lön för att jag passat människorna i två dagar.

Nästa helg är det kurs igen men då ska ja få följa med.

I morgon ska jag åka till Eskilstuna så matte kan skaffa modem till datorn.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards