wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2016

Det är mycket nu

Av Wilma Border collie - 5 augusti 2016 17:45

Blir tassarna full i ett par dagar nu.

I dag har jag haft en hel del att pyssla med. Började med en skogsrunda i en annan hemmaskog.

 

Intressant, som vanligt massor med trevliga dofter att undersöka. Helt otroligt detta att det finns så mycket 

skog att undersöka. Enligt matte kommer det att ta väldigt lång tid innan jag besökt alla.

 

Regnade lite i natt så det var alldeles fullt med såna här Vinbergssnäckor överallt.

 

Jaha nu ska vi se om jag kan hitta nåt spännande här då.

 

Hoppa över fallna träd är skojigt. Just detta hoppade jag över flera gånger. Hade nåt med att få till

en bild att göra.

 

Detta ska föreställa en bäck. Den brukar visst innehålla vatten som luktar väldigt gott och Sigge grejade

mycket i den. Men nu finns det inte en droppe vatten.

 

Blev inget träna på svamphundsjobbet idag. Fanns bara en enda svamp där, en sån här Gallsopp. Den

smakar lika illa som sitt namn.

 

Va? Jag ser väl alltid bra ut på bild eller?

 

Jaha jag är nog mer till min fördel när jag inte blundar.

 

I skogen finns det fullt med märkliga varelser. Om man tittar noga så finns de överallt. Som detta

märkliga djur.

 

I bland kommer det intressanta doftstråk med vinden. Då gäller det att kolla av dom ordentligt.

 

I bland går det minsann lika bra att krypa under de fallna träden som att hoppa över dom. Måste variera

hur jag tar mej fram.

 

Hon är så tråkig så tråkig ibland. Undrar om jag ska sitta här resten av mitt liv?

 

Sånt här höll hon på med. Ta bilder på hallon. Märklig sysselsättning.

Gick en sväng till och sen skulle jag vidare.

 

Hamnade där det berömda kylskåpet bor. Har förstått att det kan innehålla mycket smaskigt.

 

Ryktet om kylskåpet är alldeles sant. Fanns jättegod korv i det.

 

Människorna saknar sin Siri så mycket så jag agerade trösthund. Jag är väldigt bra på att trösta ledsna

människor. Tränar ofta på matte som saknar Sigge så mycket.

 

Fikade, mycket gott. Vet att Siogge ofta rymde hit för att han ville fika och käka korv.

 

Provade att rasta Siris husse.

Jag ska passa dom medan matte har kurs för alla de där blivande svamphundarna. Nu skulle de prova om

jag ville följa med honom. Inga problem han var väldigt lättrastad.

 

Fick godis för väl utfört arbete när jag kom tillbaka. Kommer att gå strålande att passa dom några timmar

i morgon och på söndag.

Var hemma och slappade medan matte grejade med tråk.

Gick på eftermiddagsrunda och hälsade på i några affärer. Det där med affärsrundor är lönande blir massor 

med godis och gos.

Nu ska jag visst gå och träffa nån som vill träffa mej en stund.

I morgon ska jag först passa Siris människor och sen ska jag roa mej med nåt annat som kommer att bli skoj.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

6 augusti 2016 16:35

Bra att du får upptäcka allt mysterium i skogarna. Eller hur ? Och så duktigt att du ska passa Siris matte och husse när din kära matte har kurs i helgen för blivande svamphundar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards