wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 juli 2016

En händelserik dag

Av Wilma Border collie - 20 juli 2016 07:56

Nu ska ni få veta vad jag gjorde igår. Jag hade mycket att göra hela dagen.

Tidigt på morgonen så fick jag åka till nåt som heter Eskilstuna, skulle presentera mej för

mattes mamma.

 

Hej, jag heter Wilma. Tänker du bjuda mej på nånting?

Jo jag fick vatten.

 

Dålig bild, men jag fick en massa köttbullar också. Jättegoda och perfekt frukost.

 

Visade att jag minsann kan koppla av var som helst också.

 

Gjorde ett besök i centrala Eskilstuna också. Spännande ställe med en massa ny dofter och intryck.

 

Fick äran att ta hand om mattes mamma en liten stund medan matte gjorde några tråksaker.

Sen skulle jag åka hem igen.

 

Matte hade fått post. En av hennes vänner har broderat en tavla till minne av Sigge Svamphund. Den

sammanfattar hela hans liv. Alla svampar, skogen, Sörmlandsleden, katterna, kotten han alltid la i korgen,

räven som ofta stal dunken han hade gömd i skogen osv osv.

Matte blir så där väldigt ledsen igen, men samtidigt så glad över denna.

Sen var det dags för nästa grej.

Nu skulle jag till campingen. Några som matte änner skulle komma och hälsa på. Det bestämdes visst när

matte var som allra ledsnast. De skulle komma och förgylla tillvaron lite.

  

Hej Madde, du verkar vara en trevlig människa.

 

Hej Anders! Du verkar också trevlig och jag fick ett gott tuggben.

Så skulle vi åka till skogen.

 

Människorna plockade de få torrar svampar som går att hitta nu.

 

Jag sprang runt i skogen. Mycket spännande att undersöka där.

 

Badade en del i en sjö, var visst nödvändigt eftersom jag hittat underbar lera innan sjön.

 

Kollade noga när Anders plockade svampar. Jag provade att lukta på dom flera gånger och visar tydligen

framtassarna ordentligt. Enligt matte kommer jag att kunna jobba som svamphund i framtiden. Ska bara

träna lite mer.

Efter skogen så var jag hemma en liten stund.

  

Tillbaka på campingen igen.Bästa man har sätter man på bordet säjs det så jag satte mej på bordet.

Så skulle jag åka igen.

 

Hamnade här vid ännu en ny sjö,

 

Nu skulle människorna titta efter nån som heter Bäver. Konstig sysselsättning att sitta och titta på en sjö.

 

Jag somnade och sov väldigt gott. Mitt nya liv tar på krafterna.

 

Vaknade och umgicks en del med Madde.

Sen var det dags att åka hem igen. Bäver vägrade nämligen att visa sej.

Jag var en väldigt väldigt trött hund när jag kom hem och somnade gott.

Nu är det en ny dag med nya äventyr. Ska ut med Anders och Madde om en stund och så händer det en massa

annat också idag.

Hinner jag inte berätta om det i dag så kommer det i morgonbitt



 
 
Ingen bild

Maria och Valle

20 juli 2016 08:34

Så roligt att få följa även dig. Du har hamnat i ett bra människohem. Du kommer att förgylla tillvaron för matte lika mycket som Sigge gjort för henne. Ha en underbar dag

 
Anki

Anki

20 juli 2016 08:56

Så härligt att se ... du kommer att bli en jättebra svamphund! Ha nu en bra dag med nya äventyr :)

http://ankistankar.blogspot.se

 
Ingen bild

Ullahör

20 juli 2016 08:59

God morgon Wilma och matte Helena, förstår att du var trött igår efter en så intensiv dag. Ha en bra dag idag också, kram på er

 
Ingen bild

Sniffsniff ❤ och Skruttan ❤

20 juli 2016 09:05

Ååååå så härligt du har det nospuss ❤

 
Eva H

Eva H

20 juli 2016 09:12

Vet du, jag är kanske lite underlig men jag blir väldigt glad när jag ser hur lätt du slappnar av o slocknar en stund. Det visar så fint hur trygg du är!
Se'n får jag väl be dig om ursäkt om du fick mer jobb med tröstande då ;) (Fast mest är jag ju glad det blev bra då.)
PUSS vännen!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Hillevi

Hillevi

20 juli 2016 17:45

Wilma sköter sig allra bäst. Sigge måste vara mer än nöjd.

http://gyllensilver.wordpress.com.

 
Ingen bild

Robert Graf

20 juli 2016 20:51

Hej Wilma kul att du trivs. Jo är mycket jobb du är så söt ligger roligt med. Har du fått Matta som sigge hade & torka sig med sköt om dig PUSS PÅ NOSEN

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards