wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 januari 2024

Trååååk

Av Wilma Border collie - Lördag 20 jan 17:57

Tråkdag.

Tur att det slutade bra igår i alla fall.

Innan Basse skulle hem så hade vi ett ärende att utträtta.

 

Hem till bästa bilmeken och frysstädaren för nu var frysen städad igen. Vi bjöds på alldeles utsökt kött. Fick med oss två påsar hem. Gissa om vi ska njuta framöver.

 

Den här bilden är från i höstas jag, Basse, Moha och Troy har jobbat som svamphundar och matte har en påse med sånt där underbart frysstädningskött med sej. Kolla Basse som ser ut som en hungrig fågelunge när han ser påsen.

Vaknade i morde, insåg att det var lördag och plöanerade för en massa skoj. Men matte förstörde snabbt alla planer genom att påminna om att eftersom det var svinkallt så var hundträffen inställd..

Nu var det inte så kallt som de lovat eftersom det var mulet, men fullt tillräckligt.

 

Bläää, vad ska jag hitta på nu? Ensam och övergiven dessutom kallt. Livet kändes pest.

 

Ja ni ser alldeles övergivet överallt. Inga varken människor eller hundar nånstans, bara jag ute.

 

Men så kom Louie, trevligt för honom har jag inte träffat på väldigt länge.

 

Mötte en annan trevlig hund också. Skönt med sällskap en stund.

 

Jodå hundar rör sej ute hittade många spår och lämnade hälsningar.

 

Där är magiska fönstret. Jag behöver tröstgodis. Tittade bedjande på det och försökte se hungrig ut.

 

Hade tur för det öppnades så det kom ut gott godis till behövande hund. Något positivt i alla fall.

 

Hörru sist det var så här kallt och ingen hundträff så fick jag gå hit. Kan vi gå in och fika idag också?

 

Hade tur, fick gå in, kom över lite godis också. Kollade om matte hade nåt att bjuda på.

 

Nähä, jag dricker inte kaffe så jag sov bort en stund medan matte drack det där kaffet.

 

Ute på torget så träffade jag först Zoya en snabbis. Sen hade jag tur och träffade Sniff också. Skönt med hundsnack ett ta denna trista dag.

Gick hem, somnade av leda. Hörde att matte pratade om att nästa vecka blir det bättre väder, eller i alla fall inte lika svinkallt och då kan jag och Basse göra mycket mer.

Ut på eftermiddagsrunda, hade blivit ännu kallare. Dötrist sån för det var bara jag och matte ute.

I morgon ska det vara ensiffriga minus och då blir det minsann mingel och kompisar igen. Hoppas det kommer många så vi kan roa oss ordentligt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards