wilmablogghund

Alla inlägg den 30 september 2023

Av Wilma Border collie - 30 september 2023 17:59

Verkligen på tiden detta. Jag har jobbat så mycket att jag missat massor med trevligt.

Klarade av morgonrutinerna, mina tassar har inte vuxit ut ordentligt ännu, men läkningen är på gång.

 

Framme, Här var det ödsligt, inte ens Liftaren var på plats på vanliga stället. Men så morgontrött som han är så sov han troligen.

 

Hittade min gris och tröstade mej med den en stund medan jag väntade på att kompisarna skulle anlända.

 

Så äntligen kommer det några. Så trevligt att få mingla och umgås igen.

 

Så kom Basse ut. Han hade tydligen en del att berätta för Ozzy.

 

Tilly kom och hennes husse är ett säkert kort när man behöver mer energi. Har alltid gott godis.

 

Lika bra att hålla sej framme när han kom åt mitt håll. Stackars Fido hade inte ärtit på flera veckor.

 

Dvärgschanuzer Mezzo kom och hälsade på också. Mycket trevligt och Fido uppskattar hans sällskap.

 

Jag bevakade min gris, vet att Rottis Kajsa anser att den är hennes vilket hon kan glömma. Mezzo kollade om jag möjligen luktade gott. Gör jag absolut inte. Nu tänker jag faktiskt mingla på helgerna och det där Hormonhäxefängelset känns mycket avlägset.

 

Släpp min gris din eländiga rottis!! Tro inte att du ska vinna över mej!

 

Jag vann tilbaka den och när Kajsa gjorde ett försök att ta den så sa Basse åt henne. Bestämde mej för att vakta den. Hade hunnit med att mingla och prata en hel del med de andra. Hade mycket att avhandla.

 

Jaha alla har åkt bara jag, Basse och Fido kvar. Men nu ska jag flytta på min bil eller om det var matte. Basse och Fido viskade om viktiga saker. Jo jag hörde men vi hundar är bra på att bevara hemligheter. 

Trodde jag skulle åka hem. Nä bara flytta bilen till tråkväxthuset.

 

Drack en del vatten där.

 

Suck! Trodde det var slut på tråkgrönsaker och tråk i växthuset.

 

Det var en gång en massa gurkplantor som gav många kilon mer tråkgurkor. Men nu är alla uppdragna och ska till komposten. Fast frotfarande hade de några gurkor. Måste ta ett ordentligt snakc med Basse, Moha och Troy om att förhindra människorna från sånt här tråk nästa år. Då ska det odlas godis och smarriga ben till behövande hundar.

 

Var i nåt som heter jordkällare också och hämtade tråklökar som matte ska ha. Insåg att det är ett perfekt förvaringsutrymme för en massa sånt som vi gillar.

Åkte hem, somnade gott, tog på krafterna att träffa kompisar igen. Visst det kom bara sex stycken idag, men trevligt hade vi.

Skulle på eftermiddagsrunda. Hade planer på magiska fönstret, fick inte alls gå dit och tigga för skitmatte. Vadå jag går dit hur ofta jag vill.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon ska jag träffa kompisar igen.

                                                              



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards