wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 maj 2022

Grejat en del med Flocken

Av Wilma Border collie - 23 maj 2022 17:47

Som vnaligt väldigt trevligt med måndag eftersom jag slipper de ensamma morgonrutinerna.

Åkte och hämtade Basse, fick inte alls dra i väg och umgås med Hare tyvärr.

Vidare för att hämta Alice.

Hem till mej ett tag medan matte funderade på vad vi skulle göra. Val mellan plan A och B.

 

Slutade med plan A vår vanliga lekplats, den där plan B sparas till en annan dag. Basse började med att kolla vattnet i ett dike. Får vara glad för det som inte Vattentjuven hittat och stulit ännu.

 

Jag hade inget minne av nån frukost så jag käkade gräs. Väldigt gott sånt.

 

Men skärp dej Alice det är effektivare att beta av en hel tuva gräs på en gång än att bara ta ett strå i taget. Du vet vi har mer att göra också.

 

In i skogen kollade kantarellerna. De har växt och blivit ännu flera. Mer svampvatten så de kan växa och bli stora.

 

Matte kollade en massa stubbar också. Här brukar det växa såna där Föränderliga tofsskivlingar, men ännu hade inga vaknat fast de ibland finns denna tid.

 

Ut på en äng för en massa spring eller jag var kissnödig, Alice tappade benen och bara Basse sprang just då.

 

Fast sen blev det fart en stund, skönt att få sträcka ut ordentligt.

 

Nej jag har inte börjat leta sork, sånt överlåter jag till Basse. Men Hare var snäll och hade lämnat ett helt godisställe till mej.

 

Jaha bara att dela med mej då. De andra två upptäckte minsann min godisgömma.

 

Sprang mera, lika bra att passa på.

Basse och Alice försvann in i skogen. Blev tillsagd att leta upp de två döva.

 

Ja, ja jag vet att Basse ligger bakom svansen på mej med sitt gamla ben. Alice vete sjutton var hon är.

 

Jag hade hittat ett gammalt välmarinerat revben, alldeles utsökt var det.

 

Alice behagade komma, hon hade tydligen varit och badat på egen tass. Begriper inte detta med bada nu kallt, blött och går åt en massa energi för att torka sej.

 

Gick och provade. Blöta tassarna och dricka räcker så bra.

 

Hon är inte klok, det är för kallt!!

 

Nu gäller det att ha koll. Detta kan aldrig sluta väl.

 

Dåre ut och balansera på en gammal trädstam. Jag minns hur han faktiskt trillade i förra året. Men idag klarade Basse av det utan att trilla i. Övning ger färdighet sa han.

 

Jaha och där drog Basse till sin benskatt, nu är det bara att vänta igen.

 

Han syns inte men ligger där ute i vassen.

 

Matte sa åt mej att gå och hämta honom. Skulle inte tro det va! Blött och lerigt, hon kan hämta honom själv om det nu är så viktigt.

Efter en lång väntan så behagade han komma.

 

Jag och Alice blev fångar vid ett träd och nu blir det spännande.

 

Där ligger han med nån bendel han tagit med sej och Hundfångaren smyger sakta mot honom.

 

Matte är tydligen bra på att fånga oskyldiga hundar.. Basse blev lurad och benet fick han inte med sej. Sen behöver vi inte prata så mycket om att varken jag eller Alice slapp fångenskapen för vi skulle inte alls kolla vad Basse hade hämtat.

 

Gick tillbaka till bilen. Basse besökte diket och vattnet igen. Så var det dags att skjutsa hem Alice som skulle väcka sin matte.

Jag och Basse fortsatte hem till mej, käkaade lite och somnade. Matte lånade min dator och uppfann en massa nya ord. Nyss skrevs det ett helt manus, nu handlade det om några meningar som orsakade massor med otryckbara saker. Typ några få meningar som beskriver matte. Kan meddela att det är inte alls färdigt. Det säjs saker och raderas.

I morgon är det jag och Basse och nåt uppdrag väntar.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 15 juni 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka hem till Basse. Under över alla under matte lät bli att greja i tråkväxthuset för det skulle komma nya hundar så det var bättre att vi befann oss vid lekplatsen.   Nu kommer det nå...

Av Wilma Border collie - Fredag 14 juni 17:58

Klarade av morgonrutinerna,   Matte odlar inte bara en massa tråkgrönsaker. Nu är det sällsynta krukväxter också. Kattus amleliljus heter denna, en köttätande växt som dessutom rymmer från krukan. Kollade noga vad matte gjorde, såg lovande ut och...

Av Wilma Border collie - Torsdag 13 juni 18:03

Vaknade, gick ut för morgonrunda, försökte falla svampvatten.  Hörde att matte pratade om att nu går det väl inte med dagens plan heller. Föll massor med svampvatten när jag kom in igen, hade alltså tur och undvek skador. Sen skulle jag hämta Bas...

Av Wilma Border collie - Onsdag 12 juni 18:07

Klarade av de tråkiga ensamma morgonrutinerna. Matte hade flera olika planer idag. Åkte och hämtade Basse, väntade medan allt tråk i växthuset vattnades, Sen skulle vi hitta på nåt. Matte hade en plan som vanligt.   Campingen, nu kanske Mo...

Av Wilma Border collie - Tisdag 11 juni 17:57

Klarade av mina trista morgonrutiner, ensam tråkrunda följt att smaklös frukost. Sen efter några evigheter var det dags att åka och hämta Basse. Idag varken det stormade eller föll en massa svampvatten så vi skulle till en skog, vargbefriad sån. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards