wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 maj 2020

Kompisar och shopping

Av Wilma Border collie - 23 maj 2020 18:08

Lördagar är alltid bra dagar, nackdelen är den där väntan i flera månader efter morgontoaletten.

Men till slut så var det dags och jag hämtade dessutom upp Jenna.

 

Så framme och Basse satt och väntade på oss. Men det fanns minsann en ny hund där också.

 

En Berner sennen kille som vi inte träffat förut. Vi hälsade artigt  och först tyckte han att vi var lite märkliga.

 

Men det släppte ganska omgående så Milou ville leka med oss och sånt tackar vi aldrig nej till.

 

Vi provade flockspring tillsammans, uppskattades mycket. Alltid så trevligt att få visa nya hundar hur roligt vi har.

 

Så kom Mikko och då visade vi att det lönar sej att berätta för människor att vi aldrig får mat och behöver energi för att orka leka och ha trevligt.

 

Kom fler hundar som vi självklart hälsade välkomna. Det försölte falla svampvatten så människorna pratade om att det kanske inte skulle komma så många idag.

 

Jädra Basse nu har han snott bollen som jag ska ha igen! Dessutom sprang han och retade mej.

 

Stanna din eländiga tjuv! Basse hade inga planer på att stanna eller lämna ifrån sej MIN boll.

 

Jag tröstade mej med att vara knähund hos Bassehusse istället. Helt okej att vara knähund.

 

Mikko och Milou körde en brottningsmatch med Jenna som domare. Glömde att fråga henne om vem som vann.

 

Vi hade en hel del såna här viktiga hunddiskussioner också. Alltid massor att avhandla.

 

Människorna som inte trodde att det skulle komma så många idag. Vi blev faktiskt ett helt gäng som roade oss rejält.

 

Passade på att leka en del bara jag, Jenna och Basse också för vem vet när vi får vara hela Flocken igen? Människor är så opålitliga.

 

Så här ska det vara, en massa skoj flockspring. Körde massor med sånt idag.

 

Bästa att se till att få lite energipåfyllning. Fast ungefär nu började det falla mer svampvatten och det fanns risk för att vi skulle ådra oss skador av nedfallet. Alltså dags att sluta.

Trodde att jag och Jenna skulle till våra tråkhemma, men så var det inte.

 

Perfekt matte hade den goda smaken att skjutsa oss till Flen och nu ska vi shoppa!

 

Nu gäller det att kolla sortimenet ordentligt. Finns alltid hur mycket som helst för shoppingsugna hundar.

 

Ja, ja Jenna vänta lite jag ska ta ut godis till dej också. Det är inte alls snatteri som matte påstår, det är viktig provsmakning så det verkligen säljs gott godis. Jag och Jenna har självklart godkänt det.

 

Färdiga och jag har redan fått mitt shoppinggodis och Jenna väntar på sitt. Som vanligt väldigt gott sånt.

Åkte till våra olika hemma, jag somnade och sov gott.

Hämtade Jenna när det var dags för eftermiddagsrunda. Gick en sväng som var händelselös förutom att jag utsätts för hot.

Jo det kan väl hända att jag ibland lyfter på benet när jag kissar och att jag kanske planerar att dofta gott framöver. Men matte pratar om att det drar ihop sej för mej att hamna i fängelse, kanske att jag har nån månad kvar i frihet.

Tänker inte alls sitta i Hormonhäxefängelset. Jag tänker minsann träffa alla mina vänner när jag vill och hur jag vill.

Försöker bortförklara benlyften med att jag bara tränar mina bakbensmuskler lite extra.

Nu ska jag se till att Jenna kommer ut på en kissrunda igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 15 juni 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka hem till Basse. Under över alla under matte lät bli att greja i tråkväxthuset för det skulle komma nya hundar så det var bättre att vi befann oss vid lekplatsen.   Nu kommer det nå...

Av Wilma Border collie - Fredag 14 juni 17:58

Klarade av morgonrutinerna,   Matte odlar inte bara en massa tråkgrönsaker. Nu är det sällsynta krukväxter också. Kattus amleliljus heter denna, en köttätande växt som dessutom rymmer från krukan. Kollade noga vad matte gjorde, såg lovande ut och...

Av Wilma Border collie - Torsdag 13 juni 18:03

Vaknade, gick ut för morgonrunda, försökte falla svampvatten.  Hörde att matte pratade om att nu går det väl inte med dagens plan heller. Föll massor med svampvatten när jag kom in igen, hade alltså tur och undvek skador. Sen skulle jag hämta Bas...

Av Wilma Border collie - Onsdag 12 juni 18:07

Klarade av de tråkiga ensamma morgonrutinerna. Matte hade flera olika planer idag. Åkte och hämtade Basse, väntade medan allt tråk i växthuset vattnades, Sen skulle vi hitta på nåt. Matte hade en plan som vanligt.   Campingen, nu kanske Mo...

Av Wilma Border collie - Tisdag 11 juni 17:57

Klarade av mina trista morgonrutiner, ensam tråkrunda följt att smaklös frukost. Sen efter några evigheter var det dags att åka och hämta Basse. Idag varken det stormade eller föll en massa svampvatten så vi skulle till en skog, vargbefriad sån. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards