wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 november 2023

Sånt där bra lördagsmingel

Av Wilma Border collie - 11 november 2023 18:10

Klarade av mina trista ensamma morgonrutiner. Passade dörren i flera veckor innan det var dags.

 

Liftaren fanns poå sin vanliga plöats. Men idag skulle han inte åka taxi, nä nu skulle han visa vägen hem till sej. Fast jag tror att förvirrade matte hittar dit i alla fall.

 

Vad pysslar han med? Försvann med en väldig fart bakom sitt hus. Trodde faktist att vi skulle snacka lite innan det kom flera.

 

Han kom tillbaka lika snabbt igen eftersom det kom en bil och det innebär kompis på ingång.

 

På himlen utspelade sej ett mycket sällsynt fenomen.Den där solen som inte synt på många evigheter föröskte faktiskt visa sej.

 

Först kom lille Åskar och sen kom både Velvet och Sigge. Mycket trevligt.

 

Pratade med Velvetmatte om min eländiga ensamhet, aldrig får jag träffa varken människor eller hundar och svälter gör jag också. Blev trodd, skönt att det finns människor som lyssnar.

 

Poppie kom också, Hon stackarn har varit fånge i Hormonhäxefängelset i flera evigheter.

 

Fido kom, bra för hans matte brukar ha gott godis till behövande hundar. Den som får godis på bilden är Viggo som vi inte träffat på väldigt länge. Mycket trevligt att träffas igen, hade massor att prata om.

 

Basse berättade framgångsrikt om hur ensam han också är. Övertygande var han eftersom han blev trodd.

Velvet och Sigge kollade noga så han verkligen blev rätt kliad, sånt är mycket viktigt.

 

Jaha nu ska Poppie åka hem till sej. Vi vet minsann vad det innebär, det drara ihop sej för oss andra också.

 

Basse, Velvet, Åskar och Fido  försökte med övertalning men människorna sa att nu var det dags. Alltså det är ett elände detta med deras märkliga tidsuppfattning. 

Fast det slutade bra för mej och Basse. Han fick hänga med hem till mej. Perfekt med sällskap och matte skulle och prata med förläggaren om nåt tråk så jag hade sällskap medan vi passade bilen.

Hem käkade lite och somnade. Vkanade och diskuterade viktiga hundskaer.

Så ar det dags för eftermiddagsrunda. Vi hade planer på magiska fönstret, misslyckades. Fick höra att vi fått en massa godis på hundträffen och att vi inte alls ska tigga varje dag. Nähä om vi nån gång kunde få nåt hemma skulle vi inte behöva tigga tänk om hon kunde lära sej det?

I morgon ska vi mingla igen med kompisar, blir säkert toppen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards