wilmablogghund

Alla inlägg den 25 maj 2022

Av Wilma Border collie - 25 maj 2022 17:43

Blev väldigt bra i går kväll.

Basse fick sova kvar, sånt uppskattar vi. Jag bäddade åt oss efter sista kvällsrundan, matte såg vi till att hon placerade sej rätt i sin säng. Så somnade vi gott. Fick höra i morse att medan matte låg och läste så hade en av oss snarkat och den andra pratat i sömnen. Tror det är dags att hon söker för sina hörselhallucinationer nu, vi hörde ingenting

Sov gott hela natten, vaknade i morse ut på morgonrunda  hem och käkade frukost.

Funderade på vilken skog vi skulle åka till idag

Fick höra att vi kunde ha en lugn dag, det har varit massor och ännu mer blir det. Dumheter vi har gärna tassarna fulla varje dag.

 

Blev en promenad över Heden. Faktiskt väldigt länge sen vi gick här.

 

Provade ett par stenar, väldigt bra stenar för de gav godis.

 

Vägen mot skidbacken. Hittade spår efter hundar vi känner men träffade ingen.

 

Skidbacken. Finn ett fel!! Alltså det är grönt istället för vitt av trevlig konstsnö. Nu tar det många, många år innan det blir sån där bra snö igen. Fast okej det gick bra att springa i alla fall.

 

Där uppe ligger den allra sista resten av den ljuvliga snön. Borde finnas sån året runt.

 

Matte hade tagit med sej en boll. Jag var snabb och vann den Hade väldigt roligt med den.

Så blev det såna där skoj jaktlekar när Basse trodde att han skull ha min boll.

 

Nä du får faktiskt vänta, jag ska snutta en del på snöret först sen kanske.

 

Men vi delar på allt så han fick låna den en stund och ha en massa skoj. Inte kom det några kompisar heller.

 

Jaha hem till Basse. Blev lite orolig för att det var nåt korkat mänskligt hittepå om att han skulle hem.

 

Ingen fara, hans husse jobbade och matte skulle bara greja med tråkgrönsakerna. Basse kollade noga vattenkvaliten, enligt honom var den fullt godkänd.

Väntade medan matte kollade mer av tråkgrönsakerna i landet. Det börjar växa en hel del där nu.

 

Sen ansåg Basse att vi skulle gå till sjön.

 

Fast på vägen dit var han tvungen att leta efter lunchsork också. Påstod att frukost visste han ingenting om.

 

Självklart bad i stinkande diket, sånt är väldigt viktigt.

 

Vad skulle du där och göra? Du blir bara våt och stinker?? Enligt Basse doftar det utsökt.

 

Enligt Basse lätt åtgärdat bara ut och simma i sin sjö.

 

Jo jag badade jag också. Hade blivit så varmt och kvavt att det var skönt att svalka tassarna ett tag.

 

Jaha Basses båt har hamnat i sjön. Den här har jag faktiskt åkt i, helt okej var det.

 

Nu börjar de första smultronen bli röda. Sån är väldigt gott hundgodis.

 

Skulle gå tillbaka. Basse återgick till det där som han alltid gjorde som liten valp. Hänga på min rygg.

 

Gick samma väg tillbaka. Hittade sånt där supersmarrigt gräs. Perfekt eftersom jag började vara hungrig. Åt mycket.

 

Lekte lite mer vid skidbacken men sen påstod matte att vi inte hade tid längre. Gick hem, käkade lite.

Sen blev det bra. Matte skulle ha sånt där möte igen typ Revbensmöte. Hon storrar på en skärm och pratar en massa tråk och vi får varsitt revben. Borde inträffa varje dag. Hörde hur det pratades om vilken hund det var på bilderna och vilken svamp. Hade tydligen med den där artikeln i Aftonbladet söndag att göra.

Gick på eftermiddagsrubda. Kom till gathörnet och träffade Rottis Helgas matte, lyssnade på mängder med tråkprat i många evigheter.

Gick en sväng träffade inga fler vi känner.

I morgon finns det bra planer, det är visst nån korkad röd dag men matte ska försöka låna Basse så han inte missar allt skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards