wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 juni 2017

Heldag med Sigrid

Av Wilma Border collie - 16 juni 2017 17:41

Alldeles perfekt dag detta. När det var dags för långrunda så kom Sigrids matte och lämnade henne.

Sen tog vi min bil för att åka till nån skog, var inte lika mycket oväder som igår.

Fast på väg till skogen hände otrevliga saker. Matte stannade mitt på vägen av nån konstig anledning.

Kom massor med kor och deras valpar som skulle passera och sist ett hästmonster med människa på ryggen.

Jag blev fullkomligt hysterisk, var övertygad om att både kossor och hästmonster skulle kasta sej över min

bil för att slita mej och Sigrid i stycken. Matte visste inte om hon skulle skratta eller gråta åt mitt uppförande.

Jag blev till och med kallad för Sigge eftersom han blev lika hysterisk han av såna där djur. Inser att Sigge

var en mycket klok hund som förstod att kor och hästar är farliga. Nu slutade det väl för de kom aldrig åt

min bil.

  Trevligt i den här skogen har vi inte varit på ganska länge.

 

Något har gått här, mycket spännade doft och tänk så trevligt det är att vara två så vi kan diskutera den.

Matte med sin usla nos begriper inte sånt.

 

Hon är som bekant inte klok, prata med en jättelik myra det är alldeles normalt i hennes värld.

 

Doften fortsatte, var nog inte så länge sen djuret gick här.

 

I den här skogen hade det dessutom fallit en massa svampvatten på morgonen. Hemma kom det bara några 

droppar.

 

Djuret vi var så intresserad av var Lodjur, alldeles färsk spårstämpel i leran. Stora tassar har den. Bara

synd att den inte ville visa sej. Matte har sett vid några tillfällen men drömmen är att få ett på bild.

 

Här hade Lodjur fortsatt in i skogen nånstans. Tycker att det kunde ha kommit och presenterat sej för oss.

 

Kom till den bra lilla sjön så det blev en hel del bad, i alla fall för mej.

 

Men Sigrid ska inte du bada? Sigrid var inte riktigt närvarande, hon var nog ganska trött. För tidigt, tidigt i

morse så åkte hon fram och tillbaka till Arlanda med sin matte.

 

Vad säjer du ska vi prova att vara skeppshundar eller om det möjligen kan heta roddbåtshundar?

Fungerade väldigt bra att vara skepps/roddbåtshundar. Vi fick ost för besväret. Alltså behöver det inte vara

upp och nervända båtar. Bra ny kunskap.

Sigrid gav sej ut på nåt eget lite spåräventyr och var alldeles slut sen. Började vara rejält kvavt och varmt i 

i skogen.

 

I alla fall kom Sigrid på att det var skönt att bada så hon simmade mycket. Vi kollade en massa annat i skogen

också. Men hittade inget av värde. Fanns inte ens några svampar att träna på.

Åkte hem och jag trodde att Sigrid skulle hem. Skulle hon inte alls, matte bara lämnade min bil till hennes

matte så hon kommer till sitt jobb i helgen. Vi gick hem till mej och sov.

 

Eftermiddagsrunda och vi bestämde oss för att hälsa på i nya Prylaffären. Behövde lite umgänge en stund.

Gick runt et tag sen utan att det hände nåt av värde.

 

Titta vilka trevliga mörka moln, matte pratade om att med tur skulle det kanske bli åska. Men inte det som

vanligt var det nån som stal molnen.

 

Arrangerad bild. Men visst är de söta Kleptoman Leya och Sigrid? Matte kunde inte låta bli att lyfta upp

Sigrid och Leya är egentligen sur för hon blev störd i gräsätandet. Vad som inte syns på bilden är att Leya

är en bra bit större än Sigrid som väger 4,5 kilo.

Bloggeländet har strulat alldeles väldigt nu igen så matte har sagt konstiga ord. 

Nu ska jag och Sigrid trixträna lite för ännu dröjer det innan hon ska hem till sej.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards