wilmablogghund

Alla inlägg den 27 augusti 2021

Av Wilma Border collie - 27 augusti 2021 18:12

Hämtade som vanligt Basse i morse.

Hörde att vi skulle ut och kolla en skog till idag, sånt är alltid trevligt.

 

Jaha bara att gå till skogen då, svampvatten hade det kommit massor i natt, men det föll inget när vi skulle ut som tur var.

 

Började med att springa en massa, vi har inte sprungit på många evigheter. Alltså lika bar att passa på.

 

Vidare in i skogen, fortsatte med skogsspring även där så vi blev alldeles suddiga.

 

Såna här Honungsskivlingar kryllar det av i skogarnma nu. Ingen matsvamp men finns miljoner av dom.

 

Kantareller finns det också. Perfekt för mina elever.

 

Två goda svamapr på samma bild Föränderlig tofsskivling och Svart trumpetsvamp

 

Det kommer en del Svart trumpetsvamp. Svampvattnet gör verkligen nytta. Kommer att bli strålande jobbartider framöver.

 

Färdigjobbade för idag så obligatoriska skrytbilden.

 

Och den mycket viktiga lönen. Vi har faktiskt lyckats uppfostra matte ganska bra för nu får vi lön när skrytbilderna ska tas.

Åkte hem igen. käkade lite och slappade.

Så skulle vi åka och möta ett par av helgens elever som ska bo i Basses stugor. Trevligt att träffa dom innan helgen och kursen. Tyvärr blir det en hund mindre, men åka på kurs som magsjuk hund är inte lyckat så han kommer nästa helg istället.

När vi höll på med det så ringde Bassehusse så Basse fick gå och passa sitt hus och vänta på sin husse.

Nu ska jag vila mej i form så jag orkar med mina elever i helgen.

Blev dåligt med bilder idag men bilduppladdningen och matte var osams. Vissa vägrade den och andra laddade upp sej i tre exemplar istället. Var glad att ni inte hörde vad hon sa.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards