wilmablogghund

Alla inlägg den 2 mars 2020

Av Wilma Border collie - 2 mars 2020 17:50

Bra början på dagen eftersom jag helt enligt rutin fick åka och hämta Basse. Fixade våra morgontoaletter och lekte en del innan vi skulle hem till mej.

Sen hamnade vi i min bil för vi skulle åka till skogen. Hörde nåt om att kolla nånting.

 

Engelska skogen var det som skulle kollas, trevligt var ett tag sen Basse var med här.

 

Snön hade inte dött överallt där. Basse lider ju av rejäla hormonproppar i öronen i bland, med det finns en sak han inte kan motstå. Framför mej är det en liten grön prick i snön, jag är tämligen ointresserad av att jaga den. Men Basse älskar det så matte hade lånat grejen av Bassehusse.

 

Hm, där försvann Basse för att kolla nåt som han ansåg vara viktigt.

 

Gröna pricken är supereffektiv. Basse var tillbaka snabbare än han försvann och gjorde allt för att fånga den. Lite lek och beröm så kom han på att det lönar sej att lyssna.

 

Undrar om jag ska ta en sväng och spana? Det var bra där inne en gång för länge sen. Men matte kan tydligen läsa tankar för jag blev hindrad.

 

Inne i skogen hade det trillat en del träd sist det stormade. Enligt matte skulle vi kolla så inga träd hade fallit tokigt hos mina engelska vänner.

 

Så hade snön glömt bort att försvinna på en bit av vägen igen. Men vad gjorde det, vi lekte och hade en massa skoj.

 

Här pågår det kurs med Basse. Jag berättar ingående hur han ska göra för att markera svampen som syns mellan oss. Gav honom MVG i betyg för väl utfört arbete.

 

En kantarell hade jag hittat och det var den jag lärde Basse att markera. Den har minsann överlevt hela vintern. Ska köra hårt med Basse sen när det blir säsong på riktigt.

 

Trodde faktiskt att det var slut på det där " Dröjer ett tag till" nu. Men inte det inte, fast nu heter det att det dröjer inte så länge innan mina Engelska vänner är tillbaka. Tror jag vad jag vill om för det har gått väldigt många år sen sist. Allt var som det skulle, en tall hade trillat men det var nästan i skogen och inga skador.

 

Basse han tränade på att flyga över liten bäck. Det klarade han utan bekymmer.

 

Självklart kollade vi den där väldigt bra engelska veden. I dag växte det bara ost på den, men den var utsökt och allt är borta.

 

Matte höll på och tog tråkbilder som skulle till England, jag bestämde mej för att dra till säkra spanstället. Hade inget för det för Basse har minsann gått  Jennas Skvallerbyttakurs och lärt sej alldeles för mycket. Fast det kanske inte var nån Ekorre där.

 

Jo sist då hade minsann Kanin tappat sitt skinn här. Men idag var det alldeles tomt, tydlige inte varje gång det tappas här.

 

Tänkte ta en sväng i skogen. Men titta på den där larviga saken bredvid mej. Två träd som fallit i stormen de käkar minsann hundar som heter Basse. Han tvärnitade, morrade från svansspetsen och vände och sprang allt för att undkomma det farliga träden. Tog en stund innan HanSomSerSpöken hade lugnat sej och insett att det var ofarliga träd.

 

Under kan ske! Vi ser normala ut båda två på samma bild. Jag hade kurs i att den här stenen ger godis.

 

Finns det vatten så ska man bada i det. Jag drack lite bara det är inte alls badsäsong.

 

På väg mot bilen igen. Fast vi hade en del att pyssla med. Jag var på span ett par gånger och Basse skulle kolla nåt annat viktigt.

 

Men Magiska pricken lockade tillbaka honom direkt. Om nu nån funderar så är den bara riktad mot marken hela tiden.

 

Detta är förbjudet. Bäcken har alldeles för strömt vatten så där skulle Basse absolut inte vara. Han skötte sej och lämnade den, var tydligen bara törstig.

Åkte hem, käkade lite och sov gott. Sen lyckades Basse skrämma både mej och matte. Ovanpå mej bor det en hund som ylar när hon är ensam. Det hörde Basse som flög upp och började yla till svar. Jag vaknade och fattade ingenting och matte hoppade högt. Fast han blev tyst snabbt som tur var.

Tråkrunda på eftermiddagen, inga vi känner ute. I morgon ska vi hitta på nåt annat.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards