wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 september 2019

Äntligen alla mina kompisar!!!!!!!!!!!!!!

Av Wilma Border collie - 7 september 2019 17:25

Senaste tiden så har helgerna inneburit jobb för mej med blivande svamphundar. Men denna helg är det kursfritt alltså är jag ledig.

 

Hamnade hos Basse, jätteskoj för vi har inte setts sen i går. Lekte en massa.

 

Matte städade gräsmattan från massor med Champinjoner, var alldeles fullt av såna.

 

Eftersom Basse lyckades nosa på en Kungschampinjon igår så fick han prova idag. Jodå om han låter bli att vara så våldsam så kan han säkert.

 

Så kom Basses husse Tommy ut och gav mej en present.

 

Torkat oxöra det är grejer det. Så gott, precis vad jag behövde.

 

Men titta nu kommer det kompisar. Bäst att springa och hälsa.

 

Aussiekillen som jag inte träffat på massor med evigheter. Han har inte varit med på flera månader, mycjet trevligt att träffas igen.

 

Titta! Det kommer ännu fler kompisar. Kommer att bli en toppenlördag detta.

 

Leonberger Bamse kollade noga igenom Aussiekillen.

 

Mycket mingel blev det. Jag måste hinna med att hälsa och umgås med alla efter min långa frånvaro.

 

Jenna kom. Mycket trevligt för vi har inte setts sen i går och bakom mej kommer Labrador Alice. Så här ska det vara massor med kompisar att ha skoj med.

 

Jag diskuterade en intressant doft tillsammans med Chess. Naturligtvis hade vi en massa mer att prata om också. Har hänt mycket under alla långa veckor jag varit borta.

 

En del ägnade sej åt att tokspringa på ena gärdet. Flockspring är skoj.

 

Jenna och Bilbo sprang så mycket att det var tvugna att dricka en massa för att orka fortsätta.

 

Rottis Amber hittade nån av Basses leksaker och hade en massa skoj med den.

 

Så skulle Alice gå till min bil och prova nåt. Jo den passade, en bilsele som elgat här till ingen nytta. Alice ska vara sambo med mej i en vecka och då måste hon kunna åka säkert i min bil.

 

Jag fortsatte att ha en massa skoj. Lekte mycket, minglade runt och pratade med alla. Som jag har saknat alla mina kompisar.

 

Just ja de här konerna är superskoj att leka med. Egentligen ska de användas till annat, men nu var de min privata leksak. Sen när aktivitetsträffarna börjar igen då är de inga leksaker.

 

Till Jennas oerhörda lycka kom Borzoi Myra. Jena älskar att springa snabbt och mycket med henne.

 

Vi kräver godis! Vi behöver tanka energi nu!!!!! Vi fick godis matte kan om hon vill.

 

Så var det en massa mer flockspring. Alltså vara massor med kompisar och springa snabbt tillsammans det är livet det.

 

Kom en liten valp som jag bara sett på bild i hundträffens FB grupp. Hälsade självklart ordentligt på honom.

 

Han och Basse har blivit superkompisar de är nästan lika gamla. Jag stod ut med att Basse använde mej som nåt hinder. börjar vara van vid hans påhitt nu.

 

Ett sista ryck innan det var dags för alla att skiljas åt igen. Som vanligt gick tiden alldeles för fort, men så skoj som jag hade.

När jag kom hem så somnade jag gott. Tog på krafterna att ha så roligt.

Gick en vanligt tråkig eftermiddagsrunda men träffade i alla fall ett par människor som jag känner.

Har hört att jag minsann ska få gå på hundträff i morgon igen. Ser jag verkligen fram emot. Gäller att passa på för nästa helg så är det jobb igen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards