wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2019

Nu gäller det att passa på

Av Wilma Border collie - 3 augusti 2019 17:52

Äntligen lördag igen och dessutom bra väder utan ovädershetta.

Dags för alla kompisar och nu gäller det att passa på för jag kommer att missa fyra helger i rad eftersom jag ska jobba med blivande svamphundar.

 

Åka bil med matte är som sagt ett äventyr denna årstid. Tur att Pelle Peugeot har bra bromsar för matte såg de här Stolta fjällskivlingarna och de kan inte stå övergivna i vägkanten.

 

Framme och jag hittade Basse som blev överlycklig när jag kom. Tur att nån längtar efter mej.

 

Vi lekte en massa medan matte som vanligt plockade såna där skärbönor. Börjar tro att hon ska äta såna varje dag hela vintern.

 

Min favvisboll såg jag inte till men hittade en annan leksak som jag provade, fick duga i brist på bättre.

 

Så trevligt nu kommer det fler kompisar. Fortfarande mycket behagligt väder så vi ska nog kunna roa oss utan att drabbas av värmeslag.

 

Minglade runt en massa. Gäller att hinna umgås ordentligt och prata med alla. Ännu viktigare nu när jag missar flera gånger i rad.

 

När någon har lyft benet mot ett träd då gäller det att kolla vem och helst ska alla andra hanar pinka över. Var köbildning till trädet en stund.

 

Jenna kom, mycket trevligt för vi har inte setts sen i trosdags vilket är alldeles för länge sen.

 

Så gäller det att hålla koll på människorna. Nån kan ha välbehövligt godis och då gäller det att hålla sej framme för att få nåt. Vi är många hundar som saknar tillgång på mat hemma och måste tigga av andra.

 

Basse och Västgötaspets Atle hade en massa skoj tillsammans. Basse han bli kompis med alla han träffar.

 

Till Jennas oerhörda lycka så kom Borzoi Myra. De har inte träffats på evigheter för Jenna luktade gott och så har det varit en massa annat också.

 

Jag sprang massor, flockspring är superskoj och en massa lek blev det också. Så skönt att kunna leva som normal hund igen.

 

Atle skulle prova hindren ansåg hans matte. Atle hade helt andra åsikter och Basse försökte komma över godiset.

 

Plaskbaljan med lerigt vatten var enligt Jenna en riktig höjdare. Vet inte om hon försöker övertala Atles matte att hoppa i och prova.

 

Provade yogaställningen Huvudlös hund. Mycket bra ska använda denna flera gånger.

 

Dalmatiner Tilly och Myra hade en massa skoj tillsammans. Som sagt det gä'ller att passa på när vädret är bra.

 

Mer spring, lek och mingel. Länge sen vi kunde ha så här skoj.

 

Dalmatiner Tilly hon ansåg att ligga i lervattnet var ett perfekt sätt att hämta nya krafter på.

 

Jag föredrar allt mitt stora däck, Det är perfekt med skugga och sval sand.

 

När nästan alla hade gått hem så kom det en liten Borderterrier tjej. Blev mycket lek mellan henne, Jenna, Basse och Tilly.

 

Nä jag är inte död, men jag är trött. Det tog på mina hundliga krafter att ha så här fruktansvärt skoj.

Åkte hem, käkade lite lunch och somnade gott igen.

Var på eftermiddagsrunda. Hade tur och träffade Beagel Mimmi, tror hon kommer och har skoj i morgon.

Nu tänker jag vila mej så jag kan roa mej minst lika mycket i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 11 april 17:58

Vanliga ensamma morgonrutinen. Sen skulle Basse hämtas. Han borde ha varit vid sin vanliga liftarplats, men jag hittade honom hemma hos honom. Just då regnade det rejält.   Jo vi tänkte att vi kan hänga inne hos Basse idag. Nä sa matte, de...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards