wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 juni 2019

Ännu en ensam dag

Av Wilma Border collie - 18 juni 2019 17:32

Fortfarande oväder och ingen Jenna idag heller, bedrövligt hundliv jag har.

Matte lovade att skjutsa mej till nån sjö eftersom det var alldeles för hett för andra trevliga sysselsättningar.

Det planerade stället var invaderat av kossor fortfarande så det gick bort.

Här är det garanterat kofritt. Inte så länge sen jag var här, men bäst att kolla vad som hänt sen sist. Hade rört sej en del hundar.Hoppades på att nån kanske skulle visa sej och vilja umgås.

 

Miljoner med smultron finns det i alla fall. Matte åt en massa, jag blev erbjuden att smaka men nä jag hoppade över.

 

Så sjön. Ungefär det enda vettiga som gick att göra idag. Båven har utsökt gott vatten.

 

Jag tycker att pinnen hamnade väl långt ut. Det är möjligen inte så att du skulle kunna tänka dej att hämta den åt mej?

 

Inte det inte, var bara att kliva ut i vattnet och få tag på den själv. Jag fick tag på den och sen hade jag ett elände med att få pälsen torr igen.

Matte hon skaffade sej helt andra intressen.

 

Mitt ute i sjön så finns det en liten prick. Går knappt att se på denna bild tyvärr. Men där ute simmar Bäver. Vinden låg alldeles rätt och den hade kurs rakt mot oss.  Matte trodde att nu skulle det bli närkontakt med Bäver, det har hon haft nån gång före min tid.

 

Vad hände? Jag hörde bara ett jätteplask och matte som pratade om asociala bävrar. Vinden vred lite och det räckte för att den där Bäver skulle upptäcka oss. Ett jättplask med svansen och borta var den. Jaha då kanske hon börjar förstå hur jobbigt jag har det med alla asociala Ekorrar.

 

Sällsyntheten moln visade sej. Tänk om det kunde falla en massa välbehövligt svampvatten.

 

Har tröttnat på bad och mattes kontaktförsök med den där Bäver. Nu ska jag gå och göra nåt väldigt nödvändigt.

 

Precis vad jag behövde i ovädret. Matte köpte en glass till mej, de har utsökt goda glassar där.

 

Ska gå till bilen och åka hem. Men som tack för glassen så visade jag en svamp. Fick självklart massor med beröm.

 

En Rodnade flugsvamp, fast denna håller på och dör torkdöden. Den är ätlig, men då ska man vara absolut säkert på att det är rätt art, alltså ingen nybörjar svamp.

Åkte hem och när jag hade varit hemma en stund så började matte prata om svarta moln.

Detta är min gata och svampvattnet vräker ner. Det forsade massor.

 

Stupröret behöver rensas för det blev nån fontän där. Matte höll på att bli dränkt av att ta sej några få meter mellan porten och stupröret för att ta bilden.

Kom en ordentlig skvätt med svampvatten.

Gick ut på eftermiddagsrunda, kom inget då som tur var. Hade tur och träffade min allra bästa godisutdelare i alla fall.

I morgon då är det ÄNTLIGEN dags för Jenna igen. Verkligen på tiden, var flera år sen vi umgicks senast.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards