wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 maj 2019

Aktiverat oss med nya saker

Av Wilma Border collie - 8 maj 2019 18:03

Bra dag igen.

Matte bar ut innehållet i gårdagens paket till min bil och sen hämtade jag Jenna.

 

Detta innehöll paketet. Såg märkligt ut.

 

Så där matte har byggt och jag provar. Det var fler agilityhinder. De här är utan ring så bara att hoppa över. Fullt godkänt enigt mej och det går att höja och sänka hur man vill.

 

Perfekt! Där kommer Golden Mikko och Jena ligger som en klump på vägen och väntar på att anfalla honom.

 

Blev inget anfalla Mikko för Jennas stora favorit Borzoi Myra kom och då ska de springa massor och fort.

 

Jenna viskade en massa i Myras öra. Tydligen behövde hon lite omtanke eftersom Myra försöker krama henne.

 

Jag roade mej med en av leksakerna en stund. Så länge den här fanns hemma hos mej var den totalt ointressant men nu är den riktigt skoj att leka med.

 

Mikkos matte monterade det andra hindret. Bra att människorna aktiverar sej de också.

 

Hoppa över? Nä varför då när det går lika bra att gå under. Märkligt det gav ingen belöning att göra så här.

 

Labrador Alice och Mikko försöket hoppa tillsammans. Hoppet gick bra, men grejerna flög. Människor ska lära sej att montera ordentligt.

 

Mycket lek och annat skoj blev det också. Här är det jag. Alice, Winnie, Jenna, Mikko och Tryfflan som har en massa skoj i flock.

 

Jag och Alice försökte med att vi skulle få godis innan vi hoppade. Gick inget bra, matte vägrade ge oss nåt innan vi utfört hoppen.

 

Kan jag få nåt nu?? Jag har faktiskt hoppat flera gånger. Jo jag fick välförtjänt belöning.

 

Tryfflan flög över hindren och hennes kompis Winnie beundarde henne mycket.

 

Myras matte höll på med nåt som kallas omvänt lockande. Godis i handen men man får inget förrens man inte försöker komma över det. Testade jag också.

 

Tryfflan och Winnie tränade också på det medan Jenna, Alice och Mikko hade nån skoj lek på gång.

 

Den minst usla bilden på mej när jag hoppar. De är skoj de här hindren.

 

Inez var med på sin första aktiveringsträff. Hindren var nåt mycket märkligt tyckte hon. Vadå hoppa? Går det inte lika bra att bara sträcka halsen långt över hindret? Men hon fattade sen och hoppade så fint.

 

Gungun hoppade som om hon aldrig har gjort annat. Bara Jenna som hade tusen andra intressen. Men det kommer fler tillfällen för henne att prova.

 

Hoppa upp på tora däcket? Nä vet du jag tycker att detta blir alldeles utmärkt. Ge hit mitt godis! Blev orättvist anklagad för fusk.

  Försökte lära Inez att balansera på ena gungbrädan. Gick så där, men hon studerade noga hur jag gjorde.

 

Det är nåt under min bil. Detta var synnerligen intressant.

 

Winnie som av nån anledning ansåg att det var den perfekta platsen. Fast hon kom fram igen.

 

Mycket roligare att dansa runt grillen än vara under bilen. Rekommenderar verkligen andra hundar att jaga varnadra snabbt runt en grill superskoj var det.

Sen hittade människorna på dumheter om att det var dags att sluta för i dag. Korkat vi hade faktiskt alldeles nyss börjat ha skoj.

Lämnade hem Jenna och sen sov jag gott när jag kom hem.

På eftermiddagsrundan hade jag sån tur att Susannes affär var öppen. Perfekt eftersom jag var godissugen och behövde sällskap en stund.

I morgon ska jag och Jenna hitta på nåt återstår att se vad det blir.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards