wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 februari 2019

Massor med skoj med alla kompisar

Av Wilma Border collie - 16 februari 2019 18:17

Som vanligt tog det alldeles för lång tid innan det blev lördag igen. Men i dag var det dags.

Väntade i massor med timmar efter morgonrundan innan det enligt matte var dags att ge sej iväg.

   

Var är dom?? Det är bråttom och mina kompisar släpar troligen runt på en extremt långsam människa.

   

Äntligen! När ska människor lära sej att vi hundar alltid har bråttom till våra viktiga saker?

   

Hälsade på inne hos Tommy först. Mycket trevligt för det fanns minsann en massa köttbullar på golvet. Sen fick vi ännu fler. Bra med en människa som begriper att det går åt massor med energi när det är hundträff.

   

Anne har du också köttbullar? Nä det var bara något tråkigt garn och sånt har jag ingen användning för.

   

Jag pratade en massa med Tommy. Viktiga diskussioner om viktiga saker, men vad stannar mellan honom och mej.

   

Sigrid hon gjorde allt för att visa att hon minsann är en liten snäll knähund och inte alls Sigrid Den Förskräckliga som ska döda alla och jaga storvilt.

   

Gick ut, perfekt det har kommit många kompisar. Detta kommer att bli toppen.

   

Nu ska jag minsann leka och ha skoj med alla både nya och gamla kompisar.

   

Som vanligt var det en del viktiga diskussioner. Både om veckan som gått, vad vi planerade för skoj idag och andra viktiga hundsaker.

   

Massor med lek blev det. Här har jag och Sansa väldigt roligt.

   

Titta! Under kan ske. Sigrid kan röra på sej normalt sitter hon och blänger surt på alla hundar men i dag minglade hon faktiskt runt. Inga direkta dödshot heller vad jag hörde.

   

Den här snöhögen var otroligt intressant. Massor med dofter och alla hanar var tvungna att kissa extra mycket på den. Kanske är det spår av nån tik som tänker lukta gott snart.

   

Jag lekte som vanligt en massa med Nikki och en ny Amstaffkille. Han var trevlig och vi hade mycket skoj.

   

Hoppsan! Vad hände har Nikki bitit huvudet av mej under vår brottningsmatch??

   

Ingen fara jag hade det kvar. Tog en paus och pratade mer med Tommy. Han behöver en massa hundumgänge nu när Ossy är på andra sidan bron.

   

Inte bara jag som ställer upp Sigrid, Micco och den snygga Aussiekillen hade också en massa viktiga diskussioner med honom.

   

Den här Pudelkillen bestämde sej för att jag var det allra vackraste han träffat och blev störtförälskad i mej. Visst jag vet att jag är oemotståndlig, men måste hanar alltid visa sin kärlek så översvallande och handgripligt?

   

Fortsatte med massor med skoj lek. Alla leker med alla och grupperna byter hela tiden deltagare. Hundlivet är verkligen toppen.

   

Västgötaspetsen Atle kom äntligen igen. Har inte träffat honom på flera månader.

   

Aussien hade det inte lätt för han blev kastad i backen av Chess och Jennas brorsa Hasse. Bra gjort av de två att fälla honom.

   

Jo jag undrar har du möjligen en godisbit att bjuda på? Skulle behöva lite energi. Hade tur så jag blev bjuden.

   

Inte bara jag som är oemotståndlig. Aussiehanen han fattade tycke för Peggy, hon var den snyggaste tik han nånsin sett.

   

Blev en massa mer lek, Bäst att passa på för nu började fler kompisar ge sej hemåt.

   

Peggy och Alice hade nån tävling om vem som kunde springa snabbast. Tror det blev oavgjort.

   

Så gick tiden för fort igen, som den alltid gör när man har så där otroligt skoj. Men jag var faktiskt trött efter allt skoj.

   

Matte fick tomatplantor av Kelpie Ellas hussar. Nu är det bara att vänta på att det blir vår och varmt så de kan flytta ut på balkongen.

Hemma så käkade jag min Dentastix och sen sov jag väldigt gott.

I morgon är det söndag och jag vet att det blir ytterligare en väldigt bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards