wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 januari 2019

Hela flocken och sur Sigrid.

Av Wilma Border collie - 8 januari 2019 18:27

I dag så var det ordning i tillvaron. Hela min lilla flock skulle följa med mej. Sånt uppskattar jag,så många kompisar som möjligt tack.

Hämtade Sigrid och Micco, fast Sigrid skulle inte gå nånstans utan en leksak, hon fick inte als ta med nån. Micco han skulle inte följa med alls utan försökte hålla sej undan. Misslyckades han också.

   

Så nu har jag hämtat alla mina kompisar, flocken är samlad och nåt ska vi göra. Sigrid var på sitt allra sämsta humör och hade mord i blicken hela tiden.

   

Världen var alldeles svart vit. Hade kommit en del snö i natt och så var det mulet också.

   

Matte saknade inspiration, eller den väg hon hade tänkt att vi skulle gå gick bort eftersom matte var övertygad om att den var skridskobana. Alltså fick vi välja själva.

Skidbacken är bra för där kan vi vara på fria tassar och leka. Sigrid fick förtroendet att vara på fria tassar med släpande koppel. Det humör hon visade brukar innebär en massa otillåtna rymningar. Men hon var faktiskt med och lekte i en hel minut innan hon kom på att det var under hennes värdighet.

   

Jag och Jenna hade en massa skoj medan Sigrid försökte döda Micco.

   

Jaha detta var väntat. Sigrid tänker dra på egna äventyr. Men matte hade stenkoll på henne så hon hann sätta en fot på kopplet innan Sigrid försvann.

   

Jenna och Micco hade en massa skoj, men Sigrid hon fick vara fånge, Jag var med och lekte jag också. Vi som skötte oss hade väldigt roligt medan Sigrid skred runt och var SUR.

   

Så träffade vi Rick som var ute och rastade sin matte. Trevligt tyckte alla utom Sigrid.

   

Jenna gillar alla så hon hade en massa roligt tillsammans med honom. Vi lekte alla (utom Sigrid som skulle döda stackars Rick) ett tag. Men de bilderna blev bara sudd.

   

Skildes från Rick och Jenna och Micco tyckte att vi skulle gå här. Hade vi väl kunnat om det inte varit så att ett träd tröttnat på livet och blockerar stigen.

   

Gick i sjökanten i stället. Tänkte kolla isen men det var förbjuden sysselsättning enligt matte. När det kört tunga fordon på den då kanske vi kan få ägna oss åt skoj isrejs.

   

Sigrid fick förtroendet att vara på fria tassar en stund med uppmaningen att sköta sej. Alltså inte försöka mörda nån och inte ge sej ut på isen.

   

Så var det med den skötsamheten. Raka vägen ut på den förbjudna isen. Tur för henne att hon helt plötsligt kom ihåg att hon faktiskt kan komma på inkallning.

   

Lekte en del och på ett ställe hade nån tappat en massa godis. Självklart städade vi bort allt. Ska inte ligga godis och drälla på marken..

   

Sigrid hon bestämde sej för att hon skulle stå och se sur ut på långt avstånd från oss andra. Inte skulle hon komma heller, hon skulle ingenting.

   

Hon kom till slut och vi blev fångar allihopa. Skulle ut på ställen där det i bland kommer bilar.

   

Men vad är detta?? Borde faktiskt vara öppet här men det är stängt. Elände nu blev vi blåsta på en massa gott godis.

Skulle lämna hem Jenna och i hennes trapp kom det några människor som inte alls ville umgås med fyra blöta hundar men där emot berätta för matte om nån Jehova. De hade absolut ingen framgång.

Lämnade Jenna hos sej, sen gick Sigrid och Micco till sej och jag hem til mej.

När jag varit hemma ett tag så försvann matte till tvättstugan.

Hon var borta i minste ett par dagar och tänk det knackade på min dörr!!!! Äntligen någon som förstod att det fanns en ensam hund här som behövde sällskap. Självklart försökte jag öppna dörren och den hade skitmatte låst.

Hörde oroliga röster utanför som pratade om att den på andra sidan dörren kanske var sjuk och inte klarade att öppna. Nä, jag är inte sjuk, men jag har inte lärt mej att låsa upp dörren ännu.

Hörde hur matte kom och förklarade att det var ingen människa som försökte öppna utan hennes hund. För övrigt ville hon inte alls diskutera deras tro nu heller.

De där människorna försvann och jag kände mej blåst. Tänk om dörren varit olåst, då hade jag minsann fått sällskap i min ensamhet. Matte däremot funderar på vad de där människorna tänkt om jag öppnat och ingen människa i närheten.

   

Nu är det ordning! Ute på eftermiddagsrunda ihop med Jenna och vi lyckades ta oss in till Susanne för nu var det minsann öppet. Bjöd Dixie på ost och sen delade vi på en del smarrigt godis.

   

Gick en sväng men det försökte både snö och regna så det var inget skönt ute.

Nu träffar jag inte Jenna på flera dagar men Sigrid och Micco ska hänga med i morgon. Hoppas Sigrids humör har förbättrats tills dess.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards