wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 september 2018

Mer svampjobb och ny kompis

Av Wilma Border collie - 14 september 2018 18:05

Som sagt det är mycket i mitt hundliv just nu.

I dag skulle det inventeras mer svamp. Matte hade den goda smaken att använda min bil så vi blev skjutsade till skogen

   

Fast på väg dit så gjorde matte som vanligt denna årstid. Span från bilen, stopp och ut och hämtade en bukett med Stolta fjällskivlingar.

   

Så där framme. Sigridmatte började med att hitta Karl Johan och Sigrid och Micco kollade så hon gjorde rätt.

   

Sprang en massa också. Sånt är skoj, vi kan inte bara jobba måste passa på och leka lite också.

   

Människor gör märkliga saker. Som här, Sigridmatte står sveper med handen över marken. Tror hon försöker få svampmycelet att förstå att det ska skicka upp en massa svampar nu.

   

Fast jag, Sigrid och Micco hittade Svart trumpetsvamp. Eller det var jag och Sigrid men Micco tränade på dom. Han gjorde första försökte igår. Dessa kommer han att klara strålande med lite mer övning.

   

Sigrid hittade minsann Kungschampinjon. Men tyvärr var både den och ytterligare en alldeles fulla med larver.

   

Vad jag gör på andra sidan ån? Hade nåt viktigt där, typ en Ekorre eller nåt.

   

Ombytta roller för Sigrid hämtade mej i stället för tvärtom. Skitig blev hon och dessutom sprang hon så snabbt att bakbenen blev alldeles suddiga.

   

Äsch då! Jag blev koppelfånge för det satt en Ekorre i en gran och var upptagen med att kasta massor med kottar på marken.

   

Drack en massa vatten och svalkade tassarna i sjön. Skönt att det är normalt väder så vi inte behöver bada hela tiden.

   

Sigrid hon bestämde sej för att hon skulle ha span medan hon stod i vattnet.

   

Sen var det mer svampjobb. Här har Sigrid hittat små Karl Johan. Den här minen ska hon enligt matte inte ha i TV. Fast egentligen väntar hon på osten.

   

Jodå vi fick belöning, jag hade också markerat dom så självklarts ska alla ha.

   

Micco han var duktig och tränade på dom han också.

   

Sigrid och Micco kopplade av ett tag med en del lek.

   

Hörrni nu är ni väl våldsamma ta och lugna ner er!!!! De lyder alltid när jag tar på mej polisrollen.

   

Vet ni idag är det 2 år sedan jag träffade Sigrid för allra första gången. Hon behövde nån som hjälpte henne att komma ut på dagarna när hennes matte jobbar. Nån tipsade om mej och matte. Tänk så bra det blev och vilka kompisar vi är.

   

På väg tillbaka så fanns det Vita kungschampinjoner. Sigridmatte plockade.

   

Vackra är de som denna, men tyvärr var den alldeles invaderad av hyresgäster.

Sen var det dags att åka hem igen.

   

Så helt plötsligt skulle jag ut. Märkligt för ute var Sigridmatte med FEL hund. Vem är du och var är Sigrid och Micco??

   

Han heter Eddie, har bott i nåt som heter Irland men bor nu hos Sigridmattes ena människovalp. Just nu behöver han hundvakt några dagar och ska bo hos Sigrid och Micco.

Han ville väldigt gärna leka med mej.

   

Hörru valpen ska man verkligen hänga på okända damer? Tur att jag är snäll och han är faktiskt trevlig.

   

Vi pussades lite. Jag lär träffa honom en del de dagar han är här så lika bra att bli ordentligt bekanta.

   

Jag gav honom en lektion i hur man bäst rullar också, anser att det är en mycket viktig hundkunskap.

Sen skulle hagå hem till Sigrid och Micco och jag gick hem igen.

Men i morgon är det lördag med alla skoj kompisar!! Lilla Eddievalp ska följa med och träffa alla våra kompisar, blir nog en upplevelse för honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards