wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 juli 2018

Badat och skrämt matte

Av Wilma Border collie - 11 juli 2018 18:29

Ovädret bara fortsätter alltså finns det bara en sak att göra.

Hämtade Sigrid och Micco för att åka och bada.

   

Så där framme, trevligt med annan badplats och det var nån vecka sen vi var här.

   

Kollade om det hade hänt nåt sen sist. Jo det hade gått andra hundar här..

   

Nu så är det bara att ge oss i väg mot målet, bråttom har vi. Långsamma matte kan komma nån annan gång.

   

Så sjön och bad. Mycket skönt och dessutom sån tur att när vi är här tidigt så är det skugga.

   

Micco är kleptoman. Pinnen han har i munnen den skulle minsann jag hämta. Men han smyger bakom mej och sen snor han den snabbare än blixten.

   

Tillbringade massor med tid i vattnet. Mycket skönt.

   

Men man blir så förskräckligt blöt av vatten. Jag skulle torka mej oc marken är så torr att det dammar när jag rullar.. Fast det kanske blir lite fukt i backen efter torkningsförsöken.

   

Måste ni leka? Det är alldeles för hett och jag orkar nog inte vara polis.

   

Äsch, kan väl prova att leka då. Var skoj i två minuter sen var det bara att slänga mej i sjön igen eftersom det blev för hett.

   

Sigrid hon lät inte Micco vara ens i sjön. Detta ska föreställa den där hunden som människor tittar på och säjer. ”Åh en sån där liten söt och enkel hund skulle man ha”. De har inte umgåtts med Pitbull Sigrid.

   

Jag simmade nästan idag igen. Får jag hållas så kommer jag säkert att börja säjer matte. Jag har inte bestämt mej för om jag vill simma.

   

Ja du Micco vad ska vi hitta på? Det är för hett för allt som är skoj.

   

Provade att gå en sväng men det var inte att tänka på. Alldeles för vidrigt oväder.

   

Badade mera och sen påstod matte att det var dags att gå till bilen.

   

Jag tog en sväng och hittade nåt trevligt. Hörde mattes vrål om att släppa och låta bli.

   

Mitt byte, jag gör vad jag vill med det. Alltså rullade jag ordentligt på det, medan matte uppfann nya ord och pratade om Blocketannons.

   

Blev koppelfånge, vet inte riktigt hur eftersom matte inte ville vara när det jag hade. Men nu trodde Micco att han skulle ha det. Ett STORT halvt huvud med lite ryggrad efter en vidrig Vithaj. Märkligt platthuvud så det kan ha varit en Vithaj utklädd till sån där Mal som finns i den sjön. Självklart stendöd utom i mattes värld för enligt henne var den bara skendöd.

   

Jaha bara att åka hem och slappa då.

Sen började jag uppföra mej konstigt, verkade besvärad från munnen. Hade vissa problem med att tugga och matte försökte titta. Ingen har med min mun att göra.

Slutade med att jag hamnade hos Sigrid och Micco. För nu skulle människorna hjälpas åt med att titta i min mun. Matte var övertygad om att det var dags att åka till veterinären. Men jag gnagde lite på ett av Sigrids gamla märgben och helt plötsligt hade jag inga besvär längre. Detta nåt som orsakade smärre panik hos matte hade gett med sej. Men hon har fortfarande nån slags hökblick och kollar mej nog. Just nu skyller hon på den förklädda Vithajen och att nåt från den kanske satt mellan mina tänder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards