wilmablogghund

Alla inlägg den 31 juli 2018

Av Wilma Border collie - 31 juli 2018 18:25

När vädret inte kan bli värre så blir det ännu värre. I dag var det typ 3000 % luftfuktighet och rejäl höstdimma i morse.

Inte lätt att vara hund nu och matte ska vi bara inte tala om. Att ingen blivit mördad är ett rent under.

   

Har hämtat Sigrid och Micco och nu ska vi gå och göra nåt. Tog oss fram i lusfart.

   

Började med hundbadet. Sigrid gjorde som vanligt kastade sej i, simmade och drack vatten samtidigt.

   

Vattentjuven härjar för fullt i sjön, det stjäls vatten i väldigt snabb takt nu. Det borde vara ungefär uppe vid gräset om det var normalt.Vi behöver faktiskt våra sjöar att bada i.

   

Inte bara matte som spärrar av grillplatser, så här ser det ut vid sjön. Bra så inga idioter börjar elda.

   

Fortfarande var det väldigt disigt och alldeles vindstilla. Enligt matte så hade Malmköping förflyttats till tropikerna.

   

Gick vidare. Vi var faktiskt sugna på att gå min Sörmlandsledsetapp. Enligt matte finns det en massa jobb där. Men det får vänta tills det blivit bättre väder, idag var det absolut inte att tänka på.

   

Gick och hälsade på kantarellerna. De hade vuxit ännu mera. Bra för i helgen ska årets första elever träna på dom.

   

En Vinbergsnäcka hade vaknat av gårdagens lilla svampvatten.

   

Bara för att matte med en dåres envishet hållit på och vattnat kantarellerna så föds det fler. Finns massor med millimetersmå nära där vattningen skett.

   

Vi sysselsatte oss med att leta ost. Var länge sen sist men till och med det var jobbigt i äckelvädret.

   

Men för sjutton Sigrid du kan inte dra igång nån lek nu. Det är alldeles för vidrigt väder!

   

Hon kom på att det var en sällsynt dålig idé. Alldeles varm och flåsig av ingenting.

   

Jag var lika varm jag. Alltså bara gå i stillsam takt är för mycket.

   

Det är så torrt att det är höstfärger överallt. De stackars träden tappar löven flera månader för tidigt.

   

Skulle gå tillbaka till sjön för mer bad. Då gjorde jag en insats och hittade en Syllsvamp på spårvägen. Fick självklart en massa beröm för väl utfört jobb. Vore bra om det kom en massa svampvatten så vi kan börja jobba på riktigt.

   

Skönt detta. Ut i vattnet som inte svalkar speciellt mycket längre. Men i alla fall bättre än på land.

   

Bor tydligen många Snokar i sjön. Hos Ossy brukar vi ofta se ett par stycken och det bor tydligen en vid hundbadet också. Den syns nära nätet.

   

Funderade på att stå kvar i sjön hela dagen. Var väldigt behagligt att bara stå i vattnet.

   

Sigrid simmade så mycket att hela hon var alldeles dyngsur.

   

Micco däremot han verkar alldeles oberörd av skitvädret. Visst han badar men inte blir han så varm och flåsig som jag och Sigrid inte.

   

Va? Ska vi gå hem? Hörru jag vet inte om jag orkar, kanske kan ligga här och sova resten av dagen. Men med möda så släpade vi oss hem.

Har mest slappat resten av dagen.

Fast jag har hört att i morgon händer det nåt trevligt en stund i alla fall.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards